نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 بهمن 1399 - 18:27

نوای جنوب:مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان فارس با موفقیت چشمگیر خود توانستند ۹ مدال از ۳۹ مدال کشوری در المپیاد سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی را از آن خود کنند.

نوای جنوب:مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان فارس با موفقیت چشمگیر خود توانستند ۹ مدال از ۳۹ مدال کشوری در المپیاد سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی را از آن خود کنند.فرهاد اسماعیلی گفت: دانش‌آموزان فارس موفق به کسب 2 مدال طلا، 3 مدال نقره، 4 مدال برنز در رشته سلول های بنیادی پزشکی بازساختی شدند.

وی افزود: فرزاد فرامرزی از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب ناحیه یک شیراز ویلدا محمدی از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان  ناحیه 2 شیراز موفق به کسب مدال طلا در این المپیاد شدند.
اسماعیلی ادامه داد: ثنا زاهدروزگار و عارفه مسرور از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان و محمد رضا مهدوی فر از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب همگی از ناحیه 2 شیراز موفق به کسب مدال نقره شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به کسب 4 مدال برنز توسط دانش آموزان فارس در این المپیاد گفت: فاطمه استوار از دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان و علیرضا آقا کیشی زاد و محمد یوسفی از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب و محسن جعفری از دبیرستان نمونه دولتی همگی از ناحیه 2 شیراز هستند موفق به کسب مدال برنز شدند.
وی ادامه داد: پیش از این نیز دانش آموزان فارس در سایر رشته های المپیاد در سال 99-98 موفق به کسب یک مدال طلای جهان در رشته کامپیوتر توسط دانش آموز  شایان پردیس  و  کسب 20 مدال کشوری در رشته های مختلف شدند تا رکوردی خیره کننده در کسب تعداد مدال در المپیادهای علمی توسط دانش اموزان استان فارس را از آغاز فعالیت المپیاد های علمی کشور بدست اورند.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس این استان توانست نسبت به سال تحصیلی گذشته  در کسب مدال رشد  90 درصدی را ثبت نماید.
اسماعیلی همچنین با اشاره به اینکه در مجموع دانش اموزان استان فارس در اخرین نتایج اعلام شده تاکنون توانستند با کسب 6 مدال طلا ، 11 مدال نقره و 11 مدال برنز، برگ زرینی برتاریخ المپیادهای علمی در فارس را رقم زنند گفت: امیدواریم با اعلام نتایج المپیادهای نجوم و اختر فیزیک ، اقتصاد و مدیریت همچنان مدال اوری دانش اموزان فارسی به رکوردی جالب توجه برسد.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شیراز

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار