نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 مهر 1399 - 21:40
استاندار بوشهر مطرح کرد:

نوای جنوب:احتمال تعطیلی پاساژها/ توضیح درباره بازگشایی تالارها/ تکلیف به مدیران درباره کارمندان مشکوک

نوای جنوب:

خوش آب و هوا شدن بوشهر در این فصل از سال و تعطیلات پیش رو، نگرانی ها را درباره موج مسافرت ها به استان در شرایط کرونایی افزایش داده است.

  در این خصوص استاندار گفته: به منظور ایجاد محدودیت‌های تردد به استان در پایان هفته، پیشنهاد کنترل ورودی‌های استان به ستاد ملی کرونا اعلام شود.

عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: تصمیم درباره محدودیت و ممنوعیت سفر در اختیار ستاد ملی کرونا می باشد و در این راستا برای حفظ سلامت مردم پیشنهاد کنترل ورودی‌های استان از عصر چهارشنبه تا جمعه به ستاد ملی کرونا ارائه شده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: برپایی چادر در سواحل استان همچنان ممنوع است و فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی نظارت جدی بر این موضوع داشته باشند.

گراوند با بیان اینکه آمار کرونا در بوشهر روند ثابتی دارد، ادامه داد: رعایت ۶۰ درصدی اصول بهداشتی در استان بوشهر با اینکه از میانگین کشور بالاتر است، اما نقطه مطلوبی نیست و این وضعیت باید بهبود یابد. از این رو هرگاه رعایت بهداشت کمتر شود، احتمال شکسته شدن این وضعیت وجود دارد.

تصمیم درباره کارمندان مشکوک

استاندار بوشهر افزود: مدیران ادارات با کارکنان دارای معلولیت و کسانی که فرزند معلول دارند در زمینه اجرای دورکاری همکاری کنند.

گراوند گفت: کارکنانی که علائمی از کرونا دارند تا زمانی که جواب آزمایش کرونا را دریافت نکرده اند در قرنطینه بمانند و مدیران مکلف به اجرای این مصوبه هستند.

گراوند افزود: به منظور استفاده بیشتر از خدمات الکترونیک، کارگروه ارائه خدمات الکترونیک در استان با حضور دستگاه‌های مربوط تشکیل شود.

او عنوان کرد: مسئولیت اعمال کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ادارات با حوزه بازرسی استانداری است و باید از همه ظرفیت‌های قانونی برای رعایت ضوابط بهداشتی استفاده شود.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در استان، برگزاری هرگونه تجمع شامل جشن مذهبی و مانند آن که منجر به تجمع شود ممنوع است.

احتمال تعطیلی پاساژها

گراوند با اشاره به این‌که شرط بازگشایی واحد‌های صنفی، تعهد واحد‌ها به رعایت بهداشت است، ادامه داد: برخی از مغازه‌ها و پاساژ‌ها بهداشت به‌خوبی رعایت نمی‌شود و اگر این شرایط ادامه داشته باشد و مردم و مغازه‌داران از ماسک استفاده نکنند آن پاساژ متخلف تعطیل می‌شود.

او، با اشاره به گزارش بازرسی استانداری درباره رعایت نکردن بهداشت در دفاتر خدمات پیشخوان دولت بیان کرد: بار دیگر تذکر جدی و کتبی به آن‌ها داده شود و اگر دوباره رعایت نکردند، پلمب شوند.

استاندار بوشهر، درباره بازگشایی تالار‌های پذیرایی هم گفت: اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و اماکن نیروی انتظامی در نشستی مصوبه ستاد ملی برای بازگشایی تالار‌ها را استانی کنند تا به شرط رعایت این شیوه‌نامه‌ها بازگشایی شوند؛ اگر هم رعایت نکردند دوباره تعطیل شوند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار