نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 مهر 1399 - 17:09
اعلام ابتلای 25دانش آموز به کرونا در استان

نوای جنوب:در شرایطی که با اعلام روز پنجشنبه امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی 25دانش آموز و 4معلم در استان بوشهر در مدتی کوتاه از بازگشایی مدارس به کرونا مبتلا شده اند و مشخص نیست حال عمومی آنها چگونه است مراجعه و خواسته های تعدادی معدود از والدین دانش آموزان به مدیریت آموزش  پرورش دشتستان و اعلام نارضایتی از مدیران نمونه فموفق و دلسوز برخی مدارس واقعا جای ابهام و سوال دارد




نوای جنوب:در شرایطی که با اعلام روز پنجشنبه امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی 25دانش آموز و 4معلم در استان بوشهر در مدتی کوتاه از بازگشایی مدارس به کرونا مبتلا شده اند و مشخص نیست حال عمومی آنها چگونه است مراجعه و خواسته های تعدادی معدود از والدین دانش آموزان به مدیریت آموزش  پرورش دشتستان و اعلام نارضایتی از مدیران نمونه  و موفق و دلسوز برخی مدارس واقعا جای ابهام و سوال دارد

دکتر کشمیری در گفتگوی روزانه خود با رسانه ها خبر از ابتلای 25دانش آموز و 4معلم به کرونا در استان بوشهر داد و این در حالی است که  مدتی بسیار کوتاه از آغاز نیمه رسمی سال تحصیلی میگذرد و از طرفی عده ای بسیار کم از دانش آموزان بصورت حضوری در کلاسها حضور پیدا می کنند ،

اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر مثبت شدن 29نفر از دانش آموزان و معلمین در این مدت کوتاه به کرونا ناقوس خطر را برای والدین دانش اموزان و مسئولین آموزش و پرورش بطور جدی بصدا درآورده است .

آیا افراد دیگری و تعداد بیشتری از دانش آموزان در این مدت به کرونا مبتلا نشده اند؟

این تعداد چند نفر دیگر را مبتلا به کرونا کرده اند ؟

هر دانش آموز مبتلا چه تعداد در خانواده و دوستانش را مبتلا کرده و میکند؟

چه کسی مسئول ابتلای این نوجوانان ،جوانان و بچه های بیگناه به کروناست ؟والدینی که چشم بر اولویت اول جامعه یعنی سلامت فروبسته و میخواهند در همین شرایط خاص و خطرناک جامعه با بخطر انداختن سلامت گروه عظیمی از جامعه برای فرزندشان در خیال خود قله های علم را بپیمایند یا وزارت آموزش و پرورش که با انداختن توپ به زمین مردم حضور و عدم حضور را به والدین محول کرده ؟

اما شنیده شده است برخی از اولیاء دانش آموزان حدود ده نفر از والدین دانش آموزان در برازجان با مراجعه به مدیر آموزش و پرورش دشتستان به زعم خود از عملکرد برخی مدیران مدارس اظهار نارضایتی نموده اند .

سهراب باقری مدیر آموزش و پرورش دشتستان مدیری توانمند ،دلسوز ،پرتلاش و متعهد واز خانواده آموزش و پرورش است که همواره در مدت تصدی خود شبانه روز در جهت خدمت به قشر فرهنگی و دانش آموزان تلاش می نماید و از این رو که طبق خصلت ذاتی فردی مردمی ودرب اتاقش به روی مردم باز است نباید هرخواسته شخصی را به عموم تعمیم داده و به مدیر ارشد آموزش و پرورش شهرستان منتقل کرد .

آیا اصرار والدین یک دانش آموز به این امر که خواستار حضور همزمان به همراه فرزندش در کلاس درس بصورت مستمر شده است و با مخالفت مدیر مدرسه مواجه شده امری معقول است ؟اگر والدین تمام دانش آموزان آن کلاس به مانند این فرد خواستار حضور همراه فرزندشان در کلاس شوند وضعیت آن کلاس به چه صورت خواهد شد؟آیا با حضور بالای 60نفر در یک کلاس در این شرایط حاد کرونایی منطقی است؟

چرا عده ای خودرا تافته جدا بافته دانسته و میخواهند هرآنچه خود می خواهند به جامعه تحمیل نموده حتی اگر با جان مردم و فرزندان آنها ارتباط مستقیم داشته باشد ؟

مگر اعتبار و منبع مالی یک مدرسه چقدر است ؟آیا رئیس آموزش و پرورش و مدیر مدرسه توان هزینه کرد خارج از تخصیص اعتبار را دارد ؟آیا اجرای کامل پروتکل های کرونایی در مدارس واقعا امکان پذیر است؟

در این شرایط واقع نگر بودن و همکاری با متولیان مدارس مهم ترین اصل برای والدین دانش آموزان است و بیان خواسته هایی که بدور از شرایط واقعی فعلی جامعه است جز ایجاد خلل در روند اجرایی مدارس چیزی نخواهد بود .

اما رئیس آموزش و پرورش شهرستان و مدیران محترم مدارس نیز بایستی در امر بهبود کیفی تدریس فضای مجازی ،تشکیل بموقع کلاسها و ارتباط قوی شبکه تلاش لازم را نموده تا دانش آموزان بتوانند استفاده بهینه را از کلاسها داشته باشند .

مجددا یادآور میشویم اعلام رسمی دکتر کشمیری دال بر ابتلای 25دانش آموز و 4معلم به کروناست ،اعلام چند روز آینده چند نفر خواهد بود ؟آیا مشخص است مبتلای بعدی کدام دانش آموز است ؟

واقعیت ها را ببینیم



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار