نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 07 شهريور 1399 - 17:39
دردسر تکراری برای هم‎استانی‌ها

نوای جنوب: مردم برخی شهر‌ها از کمبود گاز مایع می‌گویند، اما شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر اعلام کرده تغییری در سهمیه استان به وجود نیامده است.




نوای جنوب: مردم برخی شهر‌ها از کمبود گاز مایع می‌گویند، اما شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر اعلام کرده تغییری در سهمیه استان به وجود نیامده است.

  اهالی بوشهر به عنوان مرکز استان، برازجان به عنوان مرکز بزرگترین شهرستان استان گرفته یا شهرهای جنوبی می‌گویند چند روز است که سیلندر گاز مایع در شهرهایشان پیدا نمی‌شود و یا اگر هم پیدا شود باید ساعت‌ها در صف بمانند.

نایاب شدن سیلندر گاز مایع در استان منجر به سردرگمی مردم شده و آنها خواستار پیگیری سریع تر مشکل توسط مسئولان می باشند.

در این بین، خانواده هایی که یک سیلندر گاز دارند و لوله کشی گاز نکرده اند، در پی این اتفاق تکراری، برای پخت و پز دچار مشکل بیشتری شده اند.

برای کسب توضیح، با مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان تماس گرفتیم که مهرداد بیوکی خواستار پیگیری بیشتر و سپس اطلاع رسانی درباره این موضوع شد.

بیوکی سپس با ارسال پیامی به خبرنگار «خلیج فارس» اعلام کرد: سهمیه گاز استان تغییری نکرده و با جذب آن، به همت شرکت های موزع بزودی به روند عادی برمی گردیم.

وی درباره دلیل این مشکل تکراری که در اغلب ایام سال بوشهری ها را گرفتار می کند یا زمان دقیق عادی شدن شرایط توضیح نداده است.

گرانی هزینه لوله کشی و نبود وام بانکی

استان بوشهر در شرایطی عنوان پایتخت انرژی را یدک می کشد که تامین سیلندرهای گاز آن از استان های خوزستان و هرمزگان صورت می گیرد و طی همه این سال ها اقدام موثری جهت کاهش این مشکل صورت نگرفته است.

در این بین، مسئولان با اشاره به اینکه شبکه گاز به بیش از 96 درصد شهر و روستاهای استان رسیده، راهکار حل این مشکل را اقدام شهروندان برای لوله کشی گاز خانگی می دانند تا هزینه ماهانه اشتراک گاز، کمتر از قیمت شارژ یک سیلندر گاز تمام شود.

در این بین، استانداردهای خاص لوله کشی گاز که برخی واحدهای مسکونی یا تجاری فاقد آن هستند و از همه مهمتر هزینه بالای لوله کشی گاز، بسیاری از شهروندان را از این مهم نانوان کرده، ضمن اینکه برخلاف سالیان گذشته از تسهیلات بانکی در این زمینه خبری نیست.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گاز

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار