نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 مرداد 1399 - 09:54
گزارش اینستاگرامی دکتر رضایی از ۳ جلسه مهم ملی;

نوای جنوب: در مجلس از وزیر نیرو خواستم که بطور ویژه روند ساخت سد دالکی را پیگیری و مشکلات مالی آن را حل کند. برای آقای اردکانیان توضیح دادم که بهره برداری از سد دالکی تاثیر قابل توجهی بر کشاورزی اشتغال و اقتصاد شهرستان دشتستان خواهد داشت ایشان هم قول مساعد دادند.





 

نوای جنوب:حدود دو هفته قبل به وزارت نیرو رفتم و با آقای مهندس تقی زاده خامسی معاون آب وزیر نیرو مسائل آب استان و شهرستان دشتستان را بررسی کردیم. دغدغه اصلی تکمیل و بهره برداری رسیدن سد دالکی بخصوص تامین مالی آن بود و هست البته مسائلی دیگر همانند آب‌شیرین کن های برازجان و آبپخش، مخزن برازجان و دهقاید، بازسازی و نوسازی شبکه های آبرسانی، لایروبی کانال‌های زهکشی، انتقال آب سدهای آرم و ارغون و حل مسئله دیون آن و... مورد بحث قرار گرفت و قول‌هایی داده شد.

عصر در نشستی با دکتر محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه، پیمانکار سد، خواستم که بطور جدی و شبانه روزی کار ساخت سد ادامه یابد و به بهانه نبود بودجه متوقف نشود.

 در مجلس از وزیر نیرو خواستم که بطور ویژه روند ساخت سد دالکی را پیگیری و مشکلات مالی آن را حل کند. برای آقای اردکانیان توضیح دادم که بهره برداری از سد دالکی تاثیر قابل توجهی بر کشاورزی اشتغال و اقتصاد شهرستان دشتستان خواهد داشت ایشان هم قول مساعد دادند.

 فردا تونل‌های انحراف آب سد دالکی به بهره‌برداری می رسد. این خبری خوب برای عموم مردم بخصوص کشاورزان دشتستان است. اگرچه تا افتتاح نهایی سد راهی طولانی در پیش داریم اما انصافا ساخت سازه بتنی به طول بیش از ۷۰۰ متر کاری بزرگ در مسیر احداث سد است که با همت مهندسان و کارگران جهادی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) سپاه به اینجا رسیده است.

 حقیقتا ادامه کار سد دالکی با اعتبارات موجود نگرانم کرده است. روی قول بچه های جهادگر سپاه و قرارگاه حساب می کنیم اما این عزیزان هم بدون تامین مالی دچار مشکل می‌شوند.
در این روزهای بی پولی وظیفه ما مسئولان استان است که دوشادوش دست اندرکاران سد، برای حل مشکلات آن کمر همت ببندیم.

در پایان لازم می دانم یک خدا قوت جانانه به تک تک کارگران و مهندسان و مسئولان سد دالکی بابت کار بزرگشان بگویم و از مدیران وزارت نیرو و آب استان تشکر کنم و ضمن تشکر از دعوت قرارگاه، بخاطر عدم حضور در مراسم فردا (به علت شرکت در جلسه علنی مجلس) پوزش بطلبم.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار