نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 اسفند 1401 - 10:20

نوای جنوب:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر سهمیه اشتغال امسال استان را ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۷ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش ۲۵ درصدی است.

نوای جنوب:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر سهمیه اشتغال امسال استان را ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۷ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش ۲۵ درصدی است.مصدق کشاورزی در آیین معارفه مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه در استان بوشهر 346 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی و 23 هزار واحد کارگری فعال است، اظهار داشت: تلاش می‌شود بهترین و بیشترین خدمات به این جامعه ارائه شود.

وی حمایت از تولید اشتغال و توسعه بهره‌وری را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: رسیدگی به سه هزار و 400 پرونده حل اختلاف بین کارگر و کارفرما و بیش از 4 هزار پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور در دستور کار است.

14 تشکل صنفی کارگری در این منطقه ویژه تشکیل شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر رفع مشکلات کارگری در منطقه ویژه پارس را یکی از برنامه‌های مهم عنوان کرد و افزود: 14 تشکل صنفی کارگری در این منطقه تشکیل شده و از کارفرمایان نیز خواسته‌ایم که تشکل خود را فعال کند.

کشاورزی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علمی و کاربردی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تامین نیروی تخصصی مورد نیاز صنایع از برنامه‌های مهم در استان است.

وی سهمیه اشتغال امسال استان بوشهر را 21 هزار و 400 نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از 27 هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش 25 درصدی است.

کشاورزی به عقب‌افتادگی تاریخی استان بوشهر در زمینه مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ مهارت‌آموزی در استان بوشهر نهادینه شود.

تولید در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر حمایت می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر هم حمایت از سرمایه‌گذاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران در این منطقه صورت گرفته است و شاهد تلاش‌های جهادی برای تولید و اشتغال از سوی بخش خصوصی هستیم.

احمد دشتی‌زاده با اشاره به همکاری مطلوب بین منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: خدمات مدیر پیشین واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مورد تقدیر است و برای مدیر جدید این واحد آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

وی از پیگیری مسائل و مشکلات شرکت‌های مستقر در این منطقه خبر داد و بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ستاد تسهیل را برای رفع مشکلات منطقه تشکیل خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ادامه داد: برای رفع مشکل شرکت‌ها با بانک‌ها، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تشکیل و موضوعات و مشکلات شرکت‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال و تولید

مشاور معاون روابط کار وزیر و مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم اظهار داشت: هر کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد باید با همه سختی‌ها و مشکلات برای خدمات‌دهی بهتر و بیشتر تلاش کند.

عباسی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و اشتغال بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال و تولید استفاده شود.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای ایجاد اشتغال تاکید کرد: بخش خصوصی سرمایه‌گذاری عظیمی برای ایجاد اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر داشته‌اند و باید برای حفظ و ماندگاری و توسعه اشتغال در این منطقه تلاش شود.

مشاور معاون روابط کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون کار تصریح کرد: ساماندهی حوزه کار و اشتغال با جدیت دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: اشتغال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و هر فردی که شاغل می‌شود روی جمع کثیری تاثیرگذار است.

معرفی مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

در این مراسم محسن سلیمانی به عنوان مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر معرفی و از خدمات مدیر قبلی قدردانی شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اداره کار

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار