نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 شهريور 1401 - 15:08
در برنامه زنده رادیویی

نوای جنوب:تاکنون 196 هزار و 415 دانش‌آموز در مدارس دولتی و 39 هزار و 83 نفر در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده‌اند که تاکنون 96 درصد از این دانش‌آموزان، کلاس بندی شده‌اند.

نوای جنوب:تاکنون 196 هزار و 415 دانش‌آموز در مدارس دولتی و 39 هزار و 83 نفر در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده‌اند که تاکنون 96 درصد از این دانش‌آموزان، کلاس بندی شده‌اند.

 وضعیت هستیم/ اول مهر، کلاس بدون معلم نداریم

موحدی

  مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت با ساماندهی نیروهای شاغل، استخدامی ماده 28 ، دانشجویان فارغ التحصیل و دانشجویان وروردی سال 98 دانشگاه فرهنگیان، نیروهای خدمات سال گذشته و سرباز معلم برای 52 هزار و 790 ساعت درسی در مدارس دولتی، در اول مهر کلاس بدون معلم در استان وجود ندارد.

  علی موحدی در برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولان شبکه استانی بوشهر اظهار کرد: تاکنون 196 هزار و 415 دانش‌آموز در مدارس دولتی و 39 هزار و 83 نفر در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده‌اند که تاکنون 96 درصد از این دانش‌آموزان، کلاس بندی شده‌اند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها حدود 4 درصد از دانش‌آموزان هنوز ثبت نام نکرده اند که دانش‌آموزان دارای امتحانات تجدیدی و دانش‌آموزان اتباع، 2 گروه مهمی هستند که هنوز موفق به ثبت نام نشده‌اند.

موحدی عنوان کرد: از تیرماه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی شروع شده است که تاکنون کار سنجش 26 هزاز نوآموز به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: لباس فرم مدارس یکی از کارهای خوب آموزش و پرورش است که سبب می‌شود همه دانش‌آموزان بدون توجه به وضعیت مالی، به طور یکسان در مدرسه حضور پیدا کنند.

موحدی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان میان‌پایه‌ها می‌توانند از لباس فرم سال‌های گذشته خود استفاده کنند اما پایه‌های ورودی (اول، هفتم و دهم) باید لباس فرم هماهنگ با سایر پایه‌های همان مدرسه تهیه کنند.

وی تاکید کرد: هیچ اجباری برای تهیه لباس فرم از یک تولیدی خاص نیست و مدارس فقط لیست تولیدهای مورد تایید صنف مربوطه را در اختیار اولیا قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: نرخ‌ سرویس‌های دانش‌آموزی ابتدا در کارگروه‌های ماده 18 (کارگروه ساماندهی سرویس‌های مدارس) در همه شهرستان‌ها و مناطق بر اساس میزان رشد تورم سالانه بررسی و نرخ‌های پیشنهادی برای تصویب به شوراهای اسلامی ارسال می شود.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی پس از بررسی، لیست نرخ‌های مصوب را به شهرداری‌ها ابلاغ می‌کند، افزود: شهرداری‌ها از طریق ادارات آموزش و پرورش، لیست نهایی را در اختیار مدارس قرار می‌دهند.

موحدی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها و مناطق، شهرداری‌ ها اسامی شرکت‌های مجاز حمل و نقل دانش‌آموزان را نیز به ادارات آموزش و پرورش اعلام می‌کنند و مدارس از طریق این شرکت‌‌ها، سرویس‌های دانش آموزان را تامین می کنند.

وی در خصوص شهرها و مناطقی که شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی وجود ندارد، تصریح کرد: رانندگان متقاضی برای گرفتن مجوز باید به شهرداری‌ها مراجعه کنند که شهرداری‌ها نیز پس از بررسی صلاحیت راننده و ایمنی وسیله نقلیه، مجوز را صادر می‌کند.

موحدی با بیان اینکه در هر 2 حالت، اولیا متقاضی گرفتن سرویس برای فرزند خود باید به مدرسه مراجعه کنند، اضافه کرد: مدیران مدارس باید با شرکت های مجاز قرارداد منعقد کرده تا بر اساس ضوابط و قوانین به دانش‌آموزان خدمات ارائه دهند.

وی در خصوص انتقاد یکی ازشهروندان در خصوص تقاضای برخی از رانندگان برای کرایه بالاتر از نرخ مصوب گفت: ممکن است برخی از اولیا خارج از این 2 حالت و به صورت توافقی برای فرزند خود سرویس تهیه کنند اما رانندگان ساماندهی شده ملزم به رعایت نرخ‌های مصوب هستند.

موحدی در پاسخ به سوال یکی از شنوندگان برنامه در خصوص استخدام نیروی خدماتی گفت: بازنشستگی و تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی سبب شده است که در استان با کمبود شدید نیروی خدماتی مواجه باشیم. در نشست مشترکی که به اتفاق استاندار با وزیر آموزش و پرورش داشتیم، درخواست استخدام 5 هزار نیروی خدماتی ارائه شد. وزارت پیگیر استخدام نیروی خدماتی برای کل کشور است، اما تاکنون نتیجه قطعی و روشنی حصول نشده است.

وی با بیان اینکه برای مدارس دولتی 52 هزار و 790 ساعت درسی سازماندهی شده است، تاکید کرد: با استفاده از نیروی استخدامی ماده 28، دانشجویان فارغ التحصیل و دانشجویان وروردی سال 98 دانشگاه فرهنگیان، نیروهای خدمات سال گذشته و سرباز معلم کمبود نیروی آموزشی تامین شده است و هیچ کلاسی در استان در اول مهر بدون معلم نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: سال تحصیلی جدید از نظر سازماندهی نیروی انسانی در بهترین وضعیت در پنج سال اخیر هستیم.

وی در خصوص شرایط مدرسه جدید نیروگاه اتمی اظهار کرد: این مدرسه به صورت غیردولتی و توسط نیروگاه اتمی اداره می شود البته 10 درصد از ظرفیت این مدرسه به طور رایگان به دانش‌آموزان تحت نهادهای کمیته امداد و بهزیستی که در محله مدرسه سکونت دارند، اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: نیروگاه اتمی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی متعهد شده است تا 2 هنرستان در مدت 18 ماه در استان احداث کند.

وی ادامه داد: به زودی کاروان تجهیزات آموزشی به ارزشی 400 میلیارد به شهرستان‌ها و مناطق استان اعزام می شود تا مدارس با آمادگی بیشتری به استقبال مهر بروند.

وی با اشاره به افتتاح 27 واحد آموزشی در هفته دولت گفت: یک‌هزار و 500 کلاس تخریبی در استان وجود دارد که بیشترین آمار متعلق به شهر بوشهر است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
علی موحدی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار