نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 21 شهريور 1401 - 08:51
تشریح فعالیت‌ها و طرح‌های اجرایی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در دولت سیزدهم

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در تشریح فعالیت‌ها و طرح‌هایی اجرا شده در دولت سیزدهم اظهار داشت: فاز اول عملیات اجرایی آبرسانی روستایی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی با سرمایه‌گذاری 90 میلیارد تومان در حال اجراست و در حال انعقاد قرارداد فاز دوم آن با مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان هستیم. 

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در تشریح فعالیت‌ها و طرح‌هایی اجرا شده در دولت سیزدهم اظهار داشت: فاز اول عملیات اجرایی آبرسانی روستایی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی با سرمایه‌گذاری 90 میلیارد تومان در حال اجراست و در حال انعقاد قرارداد فاز دوم آن با مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان هستیم. 

 

به گزارش نوای جنوب ابوالحسن عالی اجرای مخزن ذخیره آب 5 هزار مترمکعبی و نوسازی و توسعه 22 کیلومتر شبکه آبرسانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا 44 کیلومتر خط انتقال آب اجرا و با انجام این پروژه‌ها جمعیت 39 روستا به‌صورت مستقیم و 102 روستا غیرمستقیم از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

 

وی از وارد مدار شدن آب‌شیرین‌کن شیف به ظرفیت 1000 مترمکعب در شبانه‌روز خبر داد و افزود: در مدت یاد شده ظرفیت آب‌شیرین‌کن نور ویژه در شهر بوشهر ۱۰  هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش یافت.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرای خط انتقال در حوزه‌های شهرها و روستایی استان به طول 40 کیلومتر را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطر نشان کرد: در طول یکسال گذشته 20 کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در شهرها و روستاهای استان نوسازی و اصلاح شده است.

 

عالی با اشاره به حفر و تجهیز و کف شکنی 16 حلقه چاه آب به ظرفیت تولید 160 لیتر بر ثانیه گفت: افزایش ظرفیت تولید آب در تصفیه‌خانه کازرون به ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه‌روز از دیگر طرح‌های اجرا شده است.

 

وی از مذاکره با سرمایه گزاران وخریداران پساب فاضلاب بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مدت ضمن تکمیل و وارد مدار شدن مخزن و ایستگاه پمپاژ آب مجتمع آبرسانی چاووشی ، شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب بطول ۷ کیلومتر اجرا شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در دولت سیزدهم تاکنون عملیات اجرایی 3 باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب شامل 2 ایستگاه پمپاژ گناوه و یک باب دیلم آغاز شده است.

 

طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر منابع تامین آب در استان بوشهر حدود 75  درصد از خطوط انتقال کوثر و کازرون است تصریح کرد:  اکنون حدود 15 درصد منابع آب شرب استان بوشهر از آب‌شیرین‌کن‌ها و کمتر از 10 درصد از منابع آب محلی تامین می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در سال‌های اخیر به سبب خشکسالی متوالی در کشور و برداشت بی رویه آب از سفره‌های زیر زمینی در بسیاری از مناطق استان با کاهش کمی و کیفی مواجه شده است که با توجه به این محدودیت‌ها این شرکت برای تامین پایدار آب طرح تامین آب از آب‌شیرین‌کن‌ها در دست اقدام قرار دارد.

عالی با تشریح طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون آب شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت 22 هزار 500 متر مکعب در شبانه‌روز و فاز اول آب‌شیرین‌کن شماره 4 بوشهر به ظرفیت 7 هزار متر مکعب و آب‌شیرین‌کن کنگان به ظرفیت 12 هزار و 500 متر مکعب در شبانه‌روز در مدار تولید قرار دارد.

 

وی با اشاره به در مدار تولید بودن آب‌شیرین‌کن 600 متر مکعبی روستاهای نوار ساحلی دشتی یک‌هزار متر مکعب جزیره شیف  خاطر نشان کرد: در مجموع ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها از 36 هزار متر مکعب به 50 هزار متر مکعب افزایش یافته است و تا پایان سال جاری به بالای 100 هزار متر مکعب در شبانه‌روز می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آب‌شیرین‌کن  6500 هزار متر مکعب وحدتیه - دالکی به‌زودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود گفت: در این راستا آب‌شیرین‌کن 2 هزار و 500 مترمکعب شهر سعدآباد در حال نوسازی وبهسازی است.

 

عالی از افتتاح آب‌شیرین‌کن 2 هزار و مترمکعب شهر اخند در دهه فجر امسال خبر داد و بیان کرد: تلاش داریم آب‌شیرین‌کن 28 هزار مترمکعب سیراف - جم  نیز در فاز اول آن به ظرفیت 10 هزار مترمکعب تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 

وی ادامه داد: در این راستا به ظرفیت 12 هزار متر مکعب، آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب شهر بوشهر تا پاییز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آب‌شیرین‌کن های  عسلویه- دیر- نیروگاه اتمی تا سال 1403 به بهره‌برداری خواهد رسید افزود:

به دنبال اخذ مجوز برای آب‌شیرین‌کن شهر بنک هستیم و در روز گذشته  اخیر مجوز برگزاری مناقصه آب‌شیرین‌کن 5 هزار متر مکعبی عسلویه اخذ شده است.

 

عالی با بیان اینکه یک واحد آب‌شیرین‌کن یک‌هزار متر مکعب نیز در هلیله- بندرگاه در حال اجرا است اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم هر سازمان اداری از جمله شرکت آبفا موضوع رضایتمندی مردم از خدمات آن است و این شرکت اقدام به راه‌اندازی سامانه آنلاین crm کرده است و برای نخستین بار در سطح کشور مدیر  به‌طور آنلاین تقاضاهای مردمی و رخداد حوادث، اتفاقات و شکایات در سطح استان را رصد می کند. 

 

وی بیان کرد: طبق آمار استخراج شده از این سامانه در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰  میزان تماس مبنی بر قطعی آب یک هزار و 230 مورد بوده که در شش ماهه اول امسال به 231 مورد کاهش یافته است.

او همچنین از بهبود  ۳۳ درصدی رسیدگی منتج به نتیجه تقاضای مردمی و کاهش ۵ درصدی کل تماس های مردمی در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته خبر داد.

در پایان مدیریت شرکت آبفا استان بوشهر مهمترین اقدام شرکت آبفا را در سال جاری بروز رسانی و پرداخت قسمت عمده مطالبات سالیان گذشته کارگران و  بازنشستگان شرکت برشمرد و این مورد را دارای نقش اساسی در افزایش رضایتمندی مردم از شرکت آبفا برشمرد.














































































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ابفای استان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار