نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 مرداد 1401 - 21:03

نوای جنوب:محسنی اژه‌ای افزود: در ۶ ماه آینده مجدد از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید خواهم کرد تا مطمئن شوم که ساماندهی کالا‌ها و محموله‌های بلاتکلیف و بلاصاحب و ثبت آن‌ها در سامانه‌های الکترونیکی محقق شده و مراتب این موضوع از سوی اداره بنادر و دریانوردی بوشهر به اداره گمرک اعلام شده است.

نوای جنوب:رئیس قوه قضائیه گفت: ۳۰ کانتینری که در جریان انبارگردانی‌های اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر کشف شده است بر اساس قانون تعیین تکلیف می‌شود.

  به نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در بازدید چهار ساعته خود از انبار جمع آوری اموال تملیکی بوشهر وضعیت ۳۰ کانتینر بلاتکلیف در این منطقه ویژه اقتصادی را بررسی کرد.

این کانتینر‌ها سابقه و اطلاعاتی از آن‌ها در هیچکدام از سامانه‌‎های اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر وجود نداشت و حتی یکی از شرکت‌های مالک این کانتینر‌ها نیز از محتوای داخل این کانتینر‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد بر همین اساس رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید میدانی، اقدام به شکستن پلمب این کانتینر‌ها کرد که از دهه ۸۰ تاکنون بلاتکلیف مانده بودند.

در این بازدید به گفته مسئولان از سال ۸۸ که سامانه ثبت دستی انبار‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به سامانه‌های الکترونیکی تبدیل و تجهیز شد، نسبت به گنجاندن این ۳۰ کانتینر در آن سامانه‌های الکترونیکی اقدامی صورت نگرفت؛ بنابراین از سال ۸۸ تا انبارگردانی صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ هیچگونه اطلاعی از وجود این ۳۰ کانتینر در انبار‌های بنادر و گمرکات بوشهر وجود نداشت و از مشخصات ناظر بر محتوا و مالک این کانتینر‌ها اطلاعی در دست نبود؛ بر همین اساس نسبت به اعلام متروکه شدن آن‌ها نیز اقدامی صورت نگرفته بود.

رئیس دستگاه قضا در این بازدید اظهار داشت: در حال حاضر درباره این ۳۰ کانتینر، سه بحث اصلی وجود دارد؛ نخست آنکه چرا در ۱۳ سال گذشته کشتیرانی که صاحب ۱۱ کانتینر از این ۳۰ کانتینر بوده و قاعدتاً مجوز سایر کانتینر‌ها را صادر کرده، هیچ موقع سراغی از آن‌ها نگرفته است؟ نکته دوم اینکه مشخص نیست محتوای این کانتینر‌ها از ابتدا همین بوده یا خیر؟ و مواردی به آن اضافه یا کم شده است؟ چرا که برخی از این کانتینر‌ها حاوی محموله‌های متفرقه یا کارتن‌های خالی بوده است و نکته سوم آنکه در حال حاضر کدام دستگاه مسئول بررسی و تعیین تکلیف این محموله‌هاست؟

محسنی اژه‌ای افزود: در ۶ ماه آینده مجدد از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید خواهم کرد تا مطمئن شوم که ساماندهی کالا‌ها و محموله‌های بلاتکلیف و بلاصاحب و ثبت آن‌ها در سامانه‌های الکترونیکی محقق شده و مراتب این موضوع از سوی اداره بنادر و دریانوردی بوشهر به اداره گمرک اعلام شده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
انبار مخفی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار