نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 24 خرداد 1401 - 08:14
اقدامی جالب

نوای جنوب:شرجی و دمای بالای هوای بوشهر در این فصل از یک طرف و گرمای تنور از طرف دیگر، چهره‌ مهربانش را غرق در عرق و خستگی کرده بود اما همچنان با خوشرویی، مشتریانش را یک به یک راه می‌انداخت و با من نیز حرف می‌زد.

نوای جنوب:کار زیبای یک نانوا در بوشهر/ از اینجا دست خالی نمی‌روید!+عکس

 

  به محله صلح‌آباد بوشهر بروید، کوچه شهید دانیالی، کمی جلوتر سمت راست تان یک نانوایی قرار دارد که صاحب آن دلش دریاست؛ نانوایی نان لواش ایرانجوان.

یک بنر سر در این نانوایی نصب شده «اگر به هر دلیلی پول همراه ندارید، خوشحال می‌شویم هفت عدد نان از ما بگیرید.»

شرجی و دمای بالای هوای بوشهر در این فصل از یک طرف و گرمای تنور از طرف دیگر، چهره‌ مهربانش را غرق در عرق و خستگی کرده بود اما همچنان با خوشرویی، مشتریانش را یک به یک راه می‌انداخت و با من نیز حرف می‌زد.

تصمیم برای نان رایگان

می‌گفت: گاهی همشهریان به نانوایی می‌آیند و ممکن است پولی به همراه نداشته و یا توان خرید نان نداشته باشند، ما نیز به رسم انسانیت دوست داریم کسی دست خالی از نانوایی نرود و امید داریم این یک رسم شود برای کاسبین عزیز که اگر کسی به محل کارشان آمد، دست خالی از آنجا نرود.

نانوایی؛ معتمد محله

نانوا می‌گوید: از قدیم در این نانوایی مرسوم بوده که خیرات و نذورات داشته و افرادی بودند که مبالغی را به نانوایی پرداخت می‌کردند و ما با پخت نان نذر آن‌ها را ادا می‌کردیم. حالا چند سالی است که خودمان این کار را انجام می‌دهیم و نان رایگان را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم.

نانوا ادامه داد: تعداد افراد خیر زیاد شده و حتی در آخر هفته‌ها افراد مبالغی را برای نان رایگان به نیازمندان پرداخت می‌کنند. ما نیز ماهانه حدود چهار میلیون و بطور میانگین، هفته‌ای ۷۰۰ تا یک میلیون تومان برای نان رایگان هزینه می‌کنیم که امیدواریم خدا قبول کند.

یکی دیگر از خیرین نیز، این بنر را چاپ کرده و گفت می‌خواهد در این کار خیر سهیم باشد و مبلغی را بابت نان رایگان به نانوایی پرداخت می‌کند.

وقتی نذر نان، خانواده‌ای را صاحب فرزند می‌کند

در میان خیرین، کسی است که سال‌ها از نعمت فرزند محروم بود و نان رایگان نذر کرده بود که خوشبختانه امسال صاحب فرزند شده و هنوز هم نذر خود را به نانوایی ادا می‌کند.

نانوای محله در مورد مشتریان ثابت نان رایگانش گفت: برخی از مشتریان نان رایگان دائمی هستند و ما آن‌ها را می‌شناسیم و از شرایطشان باخبریم. می‌آیند و نان روزانه‌شان را رایگان از ما دریافت می‌کنند.

صحبت پایانی

گفت: خدا را شاکر هستیم که مورد اعتماد مردم محله هستیم و می‌توانیم در حد توان خود به همشهریانمان کمک کنیم و امیدوارم این کار خیر همیشه ادامه داشته باشد.

منبع:فارس



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
نانوایی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار