نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 21 خرداد 1401 - 13:54
اعلام شد

نوای جنوب: عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس با اشاره به تغییر نگاه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه زیرساخت‌ها در مناطق مختلف استان گفت: با برنامه‌ریزی اعتبارات استان بوشهر از این محل به یک هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. 





نوای جنوب: عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس با اشاره به تغییر نگاه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه زیرساخت‌ها در مناطق مختلف استان گفت: با برنامه‌ریزی اعتبارات استان بوشهر از این محل به یک هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح امروز در حاشیه بررسی وضعیت اجرا طرح‌های مختلف مناطق جنوبی استان بوشهر با اشاره به اینکه مجلس نقش مهمی در نقد و بررسی برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی در وزارتخانه‌ها دارد اظهار داشت: مجلس با وجود همفکری و همدلی با دولت، نگاه نظارتی خود را رها نکرده است.

نماینده مردم عسلویه، دیر، جم و کنگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرا سه‌شنبه‌ها در جلسات غیرعلنی مورد سوال جدی قرار می‌گیرند خاطر نشان کرد: با نقد و بررسی فعالیت وزارتخانه‌ها برای برون رفت کشور چاره‌اندیشی می‌شود و حتی ممکن است در آینده وزرا استیضاح شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نگاه مجلس، مچ‌گیری و زدن افراد در دولت نیست گفت: مجلس هرگز از جایگاه نظارتی خود کوتاه نخواهد آمد و مستمر از وزرا گزارش عملکرد ارائه می‌کند.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه بررسی و شناخت صنایع منطقه افزود: در این زمینه علاوه بر شناسایی زیرساخت‌ها و مکان‌یابی در ساخت صنایع پتروشیمی و پالایشگاه، وضعیت مدیران عامل، هیئت مدیره و تمامی اطلاعات آن‌ها دریافت و رصد شده است.

وی استفاده از منابع انسانی توانمند در مدیریت‌ها، اشتغال و مسئولیت‌های اجتماعی را رویکرد مهم در صنعت دانست و بیان کرد: در دریافت اعتبارات از شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پیش از این محل هزینه‌کردن آن‌ها مشخص نبود، در سال 20 تا 30 میلیارد تومان اعتبار به صورت صدقه به منطقه پرداخت می‌شد.

احمدی با اشاره به بروز تغییرات در شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطر نشان کرد:   سال گذشته 200 میلیارد تومان با نگاه مثبت استاندار و معاونین به 4 شهرستان جنوب استان اختصاص داده شد و امسال دنبال اعتباری حدود یک هزار میلیارد تومان هستیم و همه پروژه‌ها هم با نظارت و مدیریت فرمانداران معرفی می‌شوند.

نماینده مردم عسلویه، دیر، جم و کنگان در مجلس شورای اسلامی از تحول در استفاده از ظرفیت منابع انسانی و مدیران بومی خبر داد و خاطر نشان کرد: در پالایشگاه فجر جم، پتروشیمی کیمیا خاورمیانه، پتروشیمی خارگ و چند صنعت دیگر مدیران بومی استفاده شد و این روند ادامه دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب نیروی بومی در فازهای 13، 22 تا 24 پارس جنوبی گفت: امروز همه آزمون‌های استخدامی در استان بوشهر و حتی در منطقه برگزار می‌شود و از حواشی سال‌های گذشته خبری نیست و توانستیم جایگاه جنوب استان را به کشور اثبات کنیم.

وی نگاه برای توزیع اعتبارات 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر همجوار پارس جنوبی را عادلانه دانست و تأکید کرد: طبیعی است مناطق نزدیک به آلاینده‌های صنعتی بهره بیشتری از عوارض دریافت می‌کنند.

نماینده مردم عسلویه، دیر، جم و کنگان در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبار برای کتابخانه منطقه آبدان خبر داد و بیان کرد: در این راستا یک میلیارد تومان از اعتبارات نفت و 200 میلیون تومان از اعتبارات نوسازی تخصیص یافت.احمدی از اختصاص 3.5 میلیارد تومان برای سالن ورزشی بانوان در بندر دیر خبر داد و افزود: تالار فرهنگ بندر دیر که در مجلس نهم با 200 میلیون تومان آغاز شد در این دوره با اختصاص 570 میلیون تومان دیگر به اتمام رسید.

وی اختصاص اعتبار برای دیوار حفاظتی و پل در روستاهای بندر دیر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای هر روستا یک پروژه با اعتبار 500 میلیون تا یک میلیارد تومان تدوین شده و در حوزه طرح‌های آبرسانی هم به‌زودی لوله‌های مورد نیاز برای توسعه شبکه با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تأمین می‌شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شیخ موسی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار