نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 21 شهريور 1400 - 13:16
با صدور احکام از سوی وزیر نفت

نوای جنوب:وزیر نفت در حکمی جلیل سالاری را به‌عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب کرد.




وای جنوب:وزیر نفت در حکمی جلیل سالاری را به‌عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب کرد.

در حکم جواد اوجی خطاب به جلیل سالاری آمده است:

نظر به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزشمند جنابعالی، به استناد ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب سال ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی، به موجب این حکم به سمت «معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران» منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با استعانت از خداوند متعال و با بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌ها، اقدامات لازم و مؤثر در راستای تحقق اهدافی از جمله مواردی به شرح ذیل در دستور کار قرار گیرد.

- پیگیری ویژه به‌منظور اجرای مؤثر طرح‌های ارتقای کیفی پالایشگاه‌های موجود و پروژه‌های احداث ظرفیت جدید پالایشی (پتروپالایشی) مصوب‌شده در راستای تحقق قانون «حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی - مصوب سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی».

 - پیگیری مؤثر در راستای تأمین سوخت به‌ویژه در رابطه با سوخت مورد نیاز بخش نیروگاهی و صنایع.

 - حمایت و پشتیبانی از صنعتگران، سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان محصولات پالایشی.

- تدوین و پیگیری تصویب قوانین به‌منظور جذابیت برای تشویق سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کلیدی.

- برنامه‌ریزی و ایجاد مکانیسم‌های مورد نیاز برای تأمین و تضمین امنیت عرضه فرآورده‌های نفتی.

- توجه جدی به صادرات فرآورده‌های نفتی به‌منظور افزایش درآمدهای ارزی کشور.

- تدوین/ اصلاح استانداردهای کیفیت کالا و خدمات، زیست محیطی، سلامتی و ایمنی و نظارت بر آنها.

- ایجاد فضای رقابتی در خصوص توسعه صنعت پالایش کشور از طریق رفع مشکلات فضای کسب‌وکار و رسیدگی به اختلاف بازیگران و ذی‌نفعان این حوزه.

- حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی و توسعه فناوری تجهیزات و کالاهای راهبردی صنعت پالایش.

- پایبندی به شفافیت فرآیندها و شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و مبارزه جدی با قاچاق سوخت و عوامل مرتبط.

- شناسایی و به‌کارگیری نیروهای توانمند، متعهد و کارآمد بر اساس اصل شایسته سالاری و جانشین‌پروری.

توفیق جنابعالی را در انجام وظایف سازمانی و امور محوله از درگاه ایزد منان خواستارم و در خاتمه نیز از زحمات جناب آقای علیرضا صادق‌آبادی در مدت عهده‌داری مسئولیت، تقدیر می‌نمایم و از خداوند متعال برای ایشان سعادت و توفیق را مسئلت دارم.»

«جلیل سالاری» در بخشی از سخنان خود افزود: صنعت نفت یک نهاد تخصصی است اما ما شاهد بودیم در دوران آقای زنگنه افراد غیرمتخصص به صورت اتوبوسی وارد این صنعت شدند. آقای زنگنه از مجموعه شیلات، آب و فاضلاب، امور عشایری و وزارت نیرو نیروهایش را وارد صنعت نفت کرد و آنها در این نهادهای تخصصی پست و سمت گرفته و صنعت نفت را به گِل نشاندند. 

وی ادامه داد: در بحث به کارگیری آدم‌های خاص از بیرون صنعت نفت کارنامه آقای زنگنه فاجعه است. کسانی بودند که از مجلس وارد وزارت نفت شدند و در ۷ روز ۷ پایه سازمانی ترفیع گرفتند. جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب با شعارهای قشنگ پای افرادی را به صنعت نفت باز کردند که اساساً نمی‌فهمیدند نفت چیست.

سالاری اظهار داشت: در دوران آقای زنگنه مجموعه حقوقی تام‌الاختیار وزارت نفت را یک دامپزشک مدیریت می‌کرد؛ وقتی افراد غیرتخصصی بر این وزارتخانه حاکم باشند معلوم است که فاتحه صنعت نفت کشور خوانده می‌شود. وقتی هم که به این موضوعات اعتراض می‌کنید فوری علیه فرد پرونده‌سازی کرده و به جرم تشویش اذهان عمومی شکایت‌کشی می‌کنند ولی این ادعانامه‌ها در دادگاه‌ها کمترین اعتباری نداشت.

 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
وزیر نفت

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار