نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 فروردين 1400 - 11:17

نوای جنوب:برخی‌ها ممکن است تصور کنند که شستن سبزیجات و گوشت قبل از خوردن آن برای از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها و محافظت از خود در برابر مسمومیت بسیار ضروری است، اما نکته صحیح این است که در بعضی موارد، هر چیزی که می‌خواهیم بخوریم نباید شسته شود، زیرا به عنوان مثال تمیز کردن گوشت برای برخی از غذاها، ممکن است بر طعم غذا تأثیر بگذارد.

نوای جنوب:همیشه راه حل‌هایی وجود دارد که از ورود باکتری‌ها به غذا بدون شستشو و تمیز کردن آن‌ها جلوگیری می‌کند. در این گزارش ۱۰ ماده غذایی که نباید قبل از پختن شسته شوند نام برده شده است:

۱- مرغ

اشتباه بزرگی که برخی‌ها مرتکب می‌شوند شستن مرغ است که باعث می‌شود باکتری‌های موجود در آن در آشپزخانه پخش شوند، بنابراین ترجیح داده می‌شود آن را مستقیماً بپزید و سپس برای بار دوم آب تمیز اضافه کنید.

مرغ

۲- تخم مرغ

تخم مرغ را نباید قبل از قرار دادن در یخچال شستشو داد، زیرا ماده‌ای روی تخم مرغ وجود دارد که از انتشار باکتری جلوگیری می‌کند و شستن آن‌ها منجر به از بین بردن این ماده می‌شود و به این ترتیب فضای بیشتری برای تکثیر سریع باکتری فراهم می‌کند.

تخم مرغ

۳- ماهی

خطرات شستشوی ماهی خام مانند شستشوی مرغ خام است. هنگام شستن هر نوع غذای دریایی، در واقع شما درحال پخش باکتری در سراسر آشپزخانه، به ویژه داخل سینک هستید، بنابراین برای جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و میکروارگانیسم‌ها باید ماهی را بدون استفاده از آب تمیز کنید.

ماهی

۴- گوشت

شستن گوشت بر طعم آن تأثیر می‌گذارد، بنابراین باید قبل از شروع فرآیند پخت، از حوله‌های کاغذی برای از بین بردن رطوبت گوشت استفاده کنید و مطمئن شوید که گوشت در یخچال خیس نشده تا باکتری پخش نشود.

گوشت

۵- قارچ

اگرچه قارچ دارای درصد بالایی از خاک است، اما نباید مدت طولانی در آب خیسانده شود، بلکه ترجیح داده می‌شود سریع آن را بشویید و سپس با حوله‌ خوب خشک کنید، زیرا این نوع سبزی به سرعت خراب می‌شود.

قارچ

۶- کینوا

اگر کینوا را به صورت کنسروی خریداری کردید، آن را نشویید، زیرا قبلاً استریل شده و ماده "ساپونین" که طعم تلخی دارد از آن خارج شده است.

کینوا

۷ - برنج

هنگام شستن برنج، کربوهیدرات‌های سطح آن را از بین می‌برید. هنگامی که برنج دانه ریز را می‌پزید، آن را نشویید؛ زیرا ویسکوزیته آن را از بین رفته و پس از پخت سبک می‌شود.

برنج

۸- ماکارونی

بعضی از افراد ماکارونی را می‌شویند که مطلوب نیست؛ زیرا توانایی جذب خود را از دست می‌دهد، اما دوستداران ماکارونی می‌توانند پس از جوش آمدن روی آتش، آن را بشویند.

۹- بوقلمون

تنها موردی که بوقلمون باید شسته شود زمانی است که آن را به صورتی از فروشگاه خریداری کرده‌اید که به آب نمک آغشته شده است؛ در این حالت باید آن را بشویید، اما در موارد دیگر و برای جلوگیری از گسترش میکروب‌ها در آشپزخانه، باید از شستن بوقلمون خام خودداری کنید.

۱۰- سالاد کنسرو شده

اگر یک کیسه سالاد کنسرو شده از هر نوع گیاه را خریدید دیگر نیازی به شستن آن نیست، زیرا از قبل شسته شده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
مرغ

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار