نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 اسفند 1399 - 07:25

نوای جنوب:فرماندار شهرستان دشتستان گفت: بازدید‌های بازرسان شبکه بهداشت و درمان نشان از کاهش رعایت اصول بهداشتی در جامعه به خصوص در نانوایی‌ها و بازار روز می‌دهد.





نوای جنوب: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: بازدید‌های بازرسان شبکه بهداشت و درمان نشان از کاهش رعایت اصول بهداشتی در جامعه به خصوص در نانوایی‌ها و بازار روز می‌دهد.

به گزارش خلیج فارس؛ فتح اله نوروزی در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان بیان کرد: اکنون شهرستان دشتستان در وضعیت مناسبی قرار دارد، اما برای اینکه گرفتار ویروس کرونای انگلیسی نشویم، باید اصول  بهداشتی (استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی و بهداشت فردی) رعایت شود و همه نهاد‌ها و ادارات با تمام امکاناتی که دارند به صورت یک تیم در کنار هم قرار گیرند تا به نتیجه مطلوبی که همان پیشگیری از شیوع مجدد این بیماری در شهرستان است، دست پیدا کنیم.

او همچنین از مسئول اتاق اصناف خواست برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بازار‌ها و پاساژها، نظارت‌ خود را با همکاری اداره تعزیرات و صمت به صورت جدی‌تر و مستمر ادامه دهند.

فرماندار دشتستان با قدردانی از کارکنان بهداشت و درمان شهرستان گفت: در یک سال گذشته نیرو‌های بخش بهداشت و درمان تمام تلاش خود را برای کنترل بیماری و همچنین درمان مبتلایان به کار برده‌اند و ما باید قدردان تلاش‌های آنان باشیم و با برنامه‌ریزی‌ها و خط‌مشی‌های خود از برگزاری هرگونه تجمع از جمله دورهمی‌ها و مراسم خاکسپاری که می‌تواند در شیوع و روند صعودی این بیماری تأثیرگذار باشد، پیشگیری کنیم.

نوروزی تأکید کرد: تمام مراکز درمانی شهرستان باید آمادگی کامل برای مقابله با ویروس کرونای انگلیسی را داشته باشند و باید در اسرع وقت  کمیته بحران با حضور مسئولان شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان شهید گنجی، بیمارستان مهر، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش تشکیل شود و در این کمیته از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این ویروس استفاده شود.

او افزود: بازدید‌های میدانی بازرسان شبکه بهداشت و درمان دشتستان نشان از کاهش رعایت اصول بهداشتی در جامعه به خصوص در نانوایی‌ها و بازار روز می‌دهد. همچنین به لحاظ حساسیت مکانی، لازم است نظارت‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اداره پست و دفاتر پیشخوان دولت با شدت بیشتری صورت گیرد.

فرماندار دشتستان از نیروی انتظامی خواست که نظارت خود را در ایستگاه شهید صلاحی و سایر ورود‌های شهرستان افزایش دهد و قوانین منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد به مانند ماه‌های گذشته اجرا شود.

نوروزی عنوان کرد:  اگر نهاد‌ها و مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نکنند و ویروس کرونای انگلیسی وارد شهرستان شود؛ قطع زنجیره انتقال آن، کار آسانی نیست و تمام زحمات نیروهای بهداشت و درمان هدر خواهد رفت.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار