نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 بهمن 1399 - 21:14
در اقدامی جدید

نوای جنوب:این کاسب عقیده دارد: چون از طرف مدیران دولتی ساز و کاری برای حمایت از کارگاه ها و کارخانه های بسته بندی وجود ندارد، با اجبار بسته بندی شکر، این حمایت بر دوش شهروندان و هم استانی های ما قرار گرفته است.

نوای جنوب:تعدادی از عاملان توزیع شکر با مراجعه به اتاق اصناف بوشهر با شکایت از وضعیت توزیع شکر در استان می گویند: سلیقه استانداری و سازمان صمت در ارائه شکر بسته بندی به شهروندان باعث شده که این کالا هر کیلوگرم حدود هزار و هفتصد تومان گران تر به دست مصرف کنندگان بوشهری برسد.یکی از عاملین توزیع شکر به روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: الزام به عرضه شکر بسته بندی به شهروندان باعث کندی روند توزیع، گران شدن بیش از حد متعارف این کالا و تنش های قیمتی در بازار شده است.

وی افزود: در پی دستور مدیران استان برای بسته بندی شکر، شهروندان  هر بسته شکر پنج کیلوگرمی را حدود هشت هزار تومان گران تر می خرند.

این کاسب سرشناس بوشهری ادامه داد: پشت تصمیم شکر بسته بندی هیچ منطقی وجود ندارد. با این کار شهروندان در حال پرداخت اجباری کاری هستند که فقط ناشی از اعمال سلیقه است.

یکی دیگر از واحدهای توزیع کننده کالاهای اساسی نیز با اعتراض به این اقدام گفت: با این کار هزینه حمل و نقل شکر از کارخانه تا واحد بسته بندی، تخلیه آن در این واحد، بارگیری و ارسال این کالا از واحد بسته بندی به درب مغازه و نیز تخلیه آن به هزینه شکر افزوده می شود. مضاف بر این هزینه بسته بندی شکر در هر بسته 5 کیلوگرمی حدود هشت هزارتومان است که از جیب مصرف کننده پرداخت می شود.

وی ادامه داد: اگر این قانون لغو شود حداقل یک هزینه بارگیری، یک هزینه تخلیه و یک هزینه ارسال درون استانی از قیمت کل برداشته می شود.

این کاسب بوشهری تاکید کرد: به نظر می رسد چون از طرف مدیران دولتی ساز و کاری برای حمایت از کارگاه ها و کارخانه های بسته بندی وجود ندارد، با تصویب یک بخشنامه برای بسته بندی شکر این حمایت بر دوش شهروندان و هم استانی های ما قرار گرفته است.

وی گفت: سوال جدی ما این است که در صورت بسته بندی نشدن شکر، میزان تخلف احتمالی یک واحد صنفی در کیلوگرم شکر که به دست شهروندان می رساند چقدر می تواند باشد؟ چرا دولت با الزام به بسته بندی شکر باعث زمان بر شدن توزیع، گران شدن کالا و نارضایتی شهروندان شده است؟



کانال خبری نوای جنوب

مرتبط:
» شکر در بازار ۵ نرخی شد! [بيش از 3 سال قبل]
برچسب ها:
شکر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار