نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 دي 1399 - 21:33

نوای جنوب:امام جمعه بوشهر گفت: گرانی کالا‌ها و هزینه مسکن معیشت مردم را دشوار کرده است. بسیاری از این گرانی‌ها ناشی از نبود برنامه‌ریزی مناسب، سوء مدیریت و نبود نظارت کارآمد است.

نوای جنوب:

امام جمعه بوشهر گفت: گرانی کالا‌ها و هزینه مسکن معیشت مردم را دشوار کرده است. بسیاری از این گرانی‌ها ناشی از نبود برنامه‌ریزی مناسب، سوء مدیریت و نبود نظارت کارآمد است.

 آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه خود، یکی از موارد سبک زندگی اسلامی را خوش‌رویی و خوش برخوردی در محیط خانواده و جامعه عنوان کرد و با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)،  بیان کرد: خوش‌رویی و خوش برخوردی سبب دوستی، محبت و آرامش اجتماعی و نشاط روحی می‌شود و ترش‌رویی و بد برخوردی، دوری و ناراحتی و فشار روحی و روانی را در پی دارد.

او سپس به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی اشاره و عنوان کرد: رهبر انقلاب در این بیانات تاکید کردند هیچ‌گاه وقایع مهم تاریخی یک کشور نباید فراموش شود و باید در اوج بماند، زیرا دشمنان آن را تحریف خواهند کرد و پیام واقعی آن را از بین خواهند برد. همچنین بیان کردند اقتدار دفاعی و علمی کشور باید محفوظ بماند و سطح آن ارتقاء پیدا کند و گرنه دشمنان اندیشه تجاوز به کشورمان در سر خواهند پروراند، و این کار را خواهند کرد.

طرف ما در برجام تعهدات خود را اجرا کند

امام جمعه بوشهر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود تاکید کردند در برجام باید طرف ما تعهدات خود را اجرا کند. هر مقدار آنان تعهدات خود را انجام دهند ما نیز انجام دهیم، ولی تا کنون آنان به تعهدات خود عمل نکرده اند به همین علت کاهش سطح تعهدات ایران در برجام مورد تایید است و هیچ اصراری نباید به ورود آمریکا به آن باشد، آمریکا خود دچار بحران در همه اشکال اجتماعی و اقتصادی است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در عرصه اقتصاد باید به اقتصاد مقاومتی روی آورده شود، افزود: جوان انقلابی منافاتی با استفاده از نیرو‌های مجرب و توانمند ندارد. هرجا به مقتضای خود باید از نیرو‌های مفید استفاده کرد که نمونه آن شهید بزرگوار سلیمانی است.

قدر کار تولیدکنندگان واکسن داخلی دانسته شود

او، با تشکر از تلاش‌های جامعه بهداشت و درمان عنوان کرد: باید قدر کاری بزرگی که تولیدکنندگان واکسن کرونا انجام داده‌اند دانسته شود. استفاده از واکسن‌های امریکایی و انگلیسی و حتی فرانسوی ممنوع است و قابل اعتماد نیست.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: با مناسب شدن وضعیت سلامتی و کاهش موارد بیماری ویروس کرونا که با عنایت خداوند و تلاش کارکنان بهداشت و درمان و مراعات امور بهداشتی از سوی مردم به دست آمده است، پیشنهاد برگزاری نماز جمعه از طرف مسئولان و به تقاضای مردم موجب اقامه این فریضه در بیشتر نقاط ایران و استان عزیز بوشهر شده که موجب شکرگزاری است و ان‌شاء الله مسئولان برگزاری این فریضه در استان بوشهر با جدیت کامل به حفظ دستورهای بهداشتی توجه داشته باشند و این فریضه الهی را برگزار کنند تا همگان از این نعمت عبادی - سیاسی بهره‌مند شوند.
فشار اقتصادی بر مردم کم شود

او سپس به گرانی‌ کالاها و هزینه مسکن اشاره کرد و افزود: گرانی کالاها، افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بهای بالای منازل، معیشت مردم را دشوار کرده است. بسیاری از این گرانی‌های کاذب ناشی از نبود برنامه‌ریزی مناسب، سوء مدیریت و نبود نظارت کارآمد است.

امام جمعه بوشهر از مسئولان خواست، در این شرایط نامطلوب بیماری کرونا به خدمت هرچه تمام‌تر به مردم بپردازند و با کنترل قیمت‌ها و ارائه کافی کالا‌های مورد نیاز جامعه، فشار اقتصادی را بر مردم کم کنند.

تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه برای تهدید ایران است

صفایی بوشهری با محکوم کردن عادی سازی روابط و تحرکات اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی با حمایت آمریکا در منطقه خلیج فارس، آن را  توطئه‌ای حساب شده برای حفظ قدرت امریکا در منطقه، ارتقای سطح صیانت از رژیم صهیونیستی و ایجاد خط تهدید برای ایران و محور مقاومت خواند و ادامه داد: این طرح ئوطئه نیز همانند دیگر اندیشه‌ها و عملیات‌های شیطانی آنان به شکست خواهد انجامید.

او تاکید کرد: آمریکا هم در یک رسوایی بزرگ در عرصه دموکراسی و انتخابات قرار دارد که نشان می‌دهد این کشور در چه شرایطی دروغین، پوشالی و مردم فریب، قرار دارد.

امام جمعه بوشهر همچنین با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز رحلت بزرگ بانوی جهان ادیان الهی و اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) از همه نهاد‌های دینی و فرهنگی تقاضا کرد با مراعات دستورهای بهداشتی مراسم فاطمیه را برگزار، و سجایا و هدایت‌های آن بانوی آسمانی را تبیین کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
صفایی بوشهری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار