نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 دي 1399 - 10:29
معاون دانشگاه علوم پزشکی

نوای جنوب:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بعد از یک شیب تند بیماری، با روند نزولی روبه‌رو بودیم، اما به تازگی شاهد افزایش جزئی هستیم.

نوای جنوب:عبدالمحمد خواجه ئیان در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اظهار داشت: بعد از یک شیب تند بیماری استان با یک روند نزولی روبرو بود و تا هفته اول دی‌ماه نیز وضعیت استان خوب بوده اما به تازگی دچار یک افزایش جزئی هستیم.

وی بابیان اینکه این نشان می‌دهد هرگونه سهل‌انگاری تکرار شرایط سخت را به دنبال دارد گفت: تاکنون ۴۳۰ تست سریع کرونا در استان انجام و نتیجه ۵۴ تست مثبت شد.

وی اظهار داشت: تنها راهکار اصلی کنترل بیماری شناسایی زودهنگام بیماران و جداسازی آنها از افراد در تماس است.

خواجه ئیان اضافه کرد: در شرایط کنونی با به‌کارگیری راهبرد اجرای محدودیت‌ها و همکاری خوب مردم میزان بروز و مرگ ناشی از کووید ۱۹ در استان بوشهر کاهش‌یافته است.

همچنین دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و اکنون ۷۱ بیمار در این بخش‌ها بستری هستند.

دکتر سعید کشمیری افزود: امروز یک نفر  بر اثر ابتلا به کرونا فوت شد. این فرد مردی ۷۷ ساله و با سابقه بیماری فشارخون بود. به این ترتیب تعداد جانباختگان کرونا در استان بوشهر به  ۸۳۸ نفر رسید از این تعداد ۸۳۱ نفر به طور قطع بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و ۷ نفر مشکوک بوده‌اند.

عادی انگاری ممنوع

استاندار بوشهر هم در نشست استانی ستاد کرونا گفت: هرچند تمام شهرستان‌های استان بوشهر رنگ زرد کرونایی دارند، اما این رنگ‌بندی نباید موجب غفلت و نادیده گرفتن  ضوابط بهداشتی شود.

عبدالکریم گراوند افزود: هرگونه ساده و عادی انگاری باعث تغییر رنگ استان و قرار گرفتن در شرایط قرمز می‌شود.

وی محافظت از شرایط کنونی برای جلوگیری از انتشار کرونا را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی در هفته کنونی باید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در این عرصه تشدید شود.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار