نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 اسفند 1398 - 08:15

نوای جنوب:مشاهده اعلام جدول زمانی برنامه های درسی در شبکه های تلویزیونی در روزهایی که شیوع کرونا مدارس کشور را تعطیل کرده است، به خوبی جای خالی درس تربیت بدنی را نشان می دهد.

نوای جنوب:چندی است که شیوع ویروس کرونا مدارس کشور را در مقاطع مختلف تعطیل کرده است و این تعطیلات حداقل تا پایان نوروز ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت. به همین دلیل نیز قرار بر این شد تا از طریق شبکه های تلویزیونی تدریس مجازی دانش آموزان به جهت جلوگیری از عقب ماندگی های درسی مدنظر قرار گیرد. با اجرای این تصمیم اما متاسفانه در برنامه های درسی مختلف که از طریق تلویزیون پخش می شود، تا کنون هیچ جایی برای تربیت بدنی دانش آموزان دیده نشده است و باید از متولیان امر پرسید که به چه دلیل چنین مسئله ای مغفول مانده است؟

با ادامه گسترش ویروس کرونا، مقامات حوزه بهداشت به مردم توصیه می کنند که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و بیشتر در خانه بمانند تا شیوع ویروس محدود شود، محدودیت های مسافرت، شرکت نکردن در فعالیت های خارج از خانه (مثل مدرسه و دانشگاه) و تعطیلی اماکن ورزشی، فعالیت های جسمانی افراد را به طور قابل توجهی کاهش داده است.

به طور حتم در این روزها که شیوع ویروس کرونا بیش از هر زمان دیگری مردم را خانه نشین کرده است و بر حفظ سیستم ایمنی بدن به منظور جلوگیری از احتما ابتلا به این ویروس تاکید می شود لزوم توجه به مقوله تربیت بدنی به منظور افزایش فعالیت بدنی دانش آموزان اگر از سایر دروس بیشتر نباشد، کمتر هم نیست و بر مسئولان واجب است که هرچه سریع تر نسبت به گنجاندن ارائه آموزش های لازم درس تربیت بدنی از طریق پخش برنامه های تلویزیونی همزمان با سایر دورس تحصیلی اقدام کنند و میزان فعالیت بدنی دانش آموزان را در خانه و آپارتمان افزایش دهند.

به طور حتم متولی اصلی این بخش دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش است و بعید به نظر می رسد که سازمان صدا و سیما به منظور همکاری در این زمینه مخالفتی داشته باشد. حال باید این سوال را از  مسئولان پرسید که به چه دلیل تا کنون به چنین مسئله مهمی توجه نشده چرا که دانش آموزان به راحتی می‌توانند با ارائه آموزش های لازم در زمان حضور در خانه به انجام فعالیت های ورزشی بپردازند.

در کنار رعایت تمام و کمال مسائل بهداشتی، تغذیه مناسب، حضور در خانه و عدم تردد به خارج از منزل، توجه به سلامت روان و پرهیز از استرس و اضطراب، ورزش کردن مستمر روزانه و هفتگی با شدت متوسط و بالا از جمله نکاتی است که به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به آن تاکید می شود.

هدف باید این باشد که حداقل ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط به صورت روزانه یا حداقل ۲۰ دقیقه ورزش با شدت بالا به صورت یک روز در میان انجام شود؛ بسیار مطلوب خواهد بود اگر در فعالیت های جسمانی از هر دو نوع تمرینات با شدت متوسط و شدت بالا در کنار تمرینات قدرتی رایج، استفاده شوند. کودکانی که مستعد بیماری های قلبی عروقی و تنفسی هستند باید قبل از شروع تمرین با یک پزشک مشورت کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
تلویزیون

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار