نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 بهمن 1398 - 16:49
در کمتر از دو هفته

نوای جنوب:

کمتر از یک هفته مانده به زمان رسمی تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم،شبکه های اجتماعی انقلابی از تبلیغات را به راه انداخته اند تا با معجونی از سخنان راست و دروغ فضای سیاسی هر شهر و روستایی را به سمت کاندیدای مورد علاقه خود سوق دهند.

 





نوای جنوب:کمتر از یک هفته مانده به زمان رسمی تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم،شبکه های اجتماعی، انقلابی از تبلیغات را به راه انداخته اند تا با معجونی از سخنان راست و دروغ فضای سیاسی هر شهر و روستایی را به سمت کاندیدای مورد علاقه خود سوق دهند.

ایجاد گروه های متعدد از حامیان هر کاندیدا در این فضای مجازی ، جدا از تاثیرگذاری بر افکار عمومی ، دوره تبلیغات سنتی را در نوردیده و ساختاری جدید برای جلب توجه افکار عمومی ایجاد کرده است.
البته این به معنای این نیست که شب نشینی های شبانه و قسم به جان این و آن در نشست های چهره به چهره به همراه وعده های فوق تصور ، ارزشش را برای جمع آوری آراء مردمی از دست داده بلکه در کنار این فضای حقیقی با دنیایی روبرو هستیم که به راحتی امکان هر گونه مدیریت افکار عمومی در کمترین زمان ممکن نیز وجود دارد.
با این حساب ، برنده واقعی این دوره از انتخابات از آن کسانی است که بتوانند در کنار فضای حقیقی که شامل یک سری نشست و برخواست ها و دیدارهای چهره به چهره با مردم و ارائه دیدگاه ها در حوزه های مختلف وظایف نمایندگان مجلس است ، از فضای مجازی نیز حداکثر استفاده کرده و اعتماد مردم را بدست آورند.
به نظر می رسد که صرف ساختن چند گروه و ارسال یک سری مطالب نمی تواند در ایجاد موج انتخاباتی برای یک کاندیدا تاثیرگذار باشد بلکه نیازمند یک طراحی هوشمندانه برای انتخاب مطالب در کنار شناسایی ذائقه مخاطبین به همراه زمان سنجی لازم برای بارگذاری در شبکه های اجتماعی است.
با این شرایط و در صورت وجود یک تیم قوی پشتیبانی برای پاسخگویی به مطالب منتشر شده غیرواقعی و یا واقعی اما ابهام زا در گروه های اجتماعی، این امکان وجود دارد که یک کاندیدا بتواند به سلامت از این پیچ های وحشتناک تهمت و افترا عبور کرده و در صورت جلب اعتماد مردم از طریق رایزنی های حقیقی ، بتواند مهمان چهارساله بهارستان شود.
حال باید منتظر ماند که بخت و اقبال وارد کومه یا کاخ کدام یک از چهار سهمیه استان از چهار حوزه انتخابیه بین 98 کاندیدای موجود تا به امروز می شود هر چند دور از ذهن نیست که برنده را افرادی ببینیم که طی روزها و شب های متوالی با هم نشینی با مردم به خوبی در عمق جان آنها نفوذ کرده و با داشتن یک تیم فوق حرفه ای رسانه ای بتوانند مدیریت افکار عمومی را از طریق شبکه های اجتماعی و به خصوص در 48 ساعت مانده به زمان اخذ رای در دست بگیرند.
دکتر مهرداد جشنی پور


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
انتخابات

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار