نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 بهمن 1398 - 10:37

نوای جنوب:لیل رضایی، قائم مقام و سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران اطلاعات جدیدی از تایید صلاحیت شدگان اعلام کرد.

نوای جنوب:

 خلیل رضایی، قائم مقام و سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران اطلاعات جدیدی از تایید صلاحیت شدگان اعلام کرد.
*آمار ثبت نام داوطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره دهم 56٪ رشد داشته و تا کنون 98 نفر از داوطلبین توسط شورای نگهبان صلاحیت آنان احراز گردیده است در حالی که در انتخابات گذشته در سال 94 مجموعاً تعداد 53 نفر در چهار حوزه انتخابیه استان در عرصه انتخابات حضور داشته‌اند.
* افراد تأييد شده بعضاً داراي شرايط حداقلي مندرج در قانون مي‌باشند و مطمئناً مردم بصیر و انقلابی براساس شاخص‌ها و معیارهایی که مدنظر دارند كانديداي اصلح را از بين نامزدهاي حوزه انتخابيه خود انتخاب خواهند نمود.
* در خصوص ثبت شکایت مجدد داوطلبان، طبق قانون در این مرحله، صرفاً داوطلبینی که صلاحیت آنان در هیأت مرکزی تأیید ولی اخیراً در شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند (رد اولی‌ها) می‌توانند اعتراض و شکایت خود را جهت بررسی مجدد توسط شورای محترم نگهبان تا تاریخ 14/11/98 ارایه نمایند.
*در خصوص حضور جناح‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف در عرصه انتخابات، در بررسی صلاحیت‌ها خط کشی سیاسی و جناحی به هیچ عنوان وجود نداشته و صرفاً ملاک و معیار بررسي ها، قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي بوده و هم اکنون نیز شاهد حضور افرادی با گرايش‌های مختلف سیاسی می‌باشیم؛ اين نهایت بی انصافی و بد اخلاقی سیاسی است که برخی افراد در مصاحبه‌ها و یا اظهارنظرهایشان در فضای حقیقی یا مجازی، شورای نگهبان را متهم به جانبداری از طیف خاصي می‌نمایند.
* امید است در فضای امن و آرام، شاهد حضور حداکثری و مشارکت آگاهانه مردم عزیز استان در انتخابات دوم اسفندماه باشیم.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
خلیل رضایی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار