نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 بهمن 1398 - 19:26
سرهنگ فرهاد آراوند خبرداد

نوای جنوب:فرمانده انتظامي شهرستان دشتستان از شناسايي و دستگيري عوامل انتشار محتويات غیر اخلاقی در فضاي مجازي خبر داد .





نوای جنوب:فرمانده انتظامي شهرستان دشتستان از شناسايي و دستگيري عوامل انتشار محتويات غیر اخلاقی در فضاي مجازي خبر داد .

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ " فرهاد آراوند" گفت: کارشناسان مبارزه با جرايم سايبري پليس فتا دشتستان با رصد شبکه هاي اجتماعی در بستر فضاي مجازي دریافتند که دو نفر به عنوان مدير گروه های مجازی با جذب اعضايي از سراسر استان بوشهر اقدام به انتشار گسترده محتويات غيراخلاقي در فضای مجازی کرده اند با هماهنگی مقام قضائی اقدامات لازم را جهت دستگیری آنان آغاز کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از اقدامات شناسائی و هماهنگی با مقام قضائی، هر دو متهم دستگير و به پلیس فتا منتقل شدند، عنوان داشت: متهمان در مواجهه با شواهد و قرائن ارائه شده از سوی مأموران به بزه انتسابی اعتراف و تجهیزات دیجیتالی مورد استفاده در جرم از آنان کشف و پس از تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان بیان کرد: شبکه هاي اجتماعي نکات مثبت و فرصت هاي فراواني در زندگي انسان ها ايجاد کرده اند اما در کنار تمامي اين فرصت ها، آسيب ها و تهديدات زيادي درحوزه فرهنگي، اخلاقي و ديني وجود دارد که اگر مورد مراقبت و پيشگيري قرار نگيرد به کاربران خود آسيب جدي وارد مي کند به گونه اي که اين آسيب ها به همه ي ابعاد زندگي وسنين مختلف راه پيدا مي می کند.

وی افزود: امروزه جوانان و نوجوانان بيشتر از نسل هاي قبلي با فضاي مجازي ارتباط دارند به طوري که مي توان تاثيرفضاي مجازي برفرزندان رايکي از عوامل تاثيرگذارتربيتي دانست واين درحالي است که والدين با فضاي مجازي ارتباط کمتري دارنديا ارتباط آنها محدودتر از فعاليت فرزندان است.لذا ضروري است والدين توجه بيشتري کنند.

سرهنگ آراوند با اشاره به اينکه بيشتر اين نوع تهديدات وآسيب ها ساخت وطراحي شده دشمنان بيروني جامعه و درراستاي جنگ نرم عليه کشور ما وباهدف تخريب فرهنگ ديني واخلاقي افراد در جامعه استاظهار داشت : متاسفانه گاها برخي اشخاص در دام اين محتويات افتاده و علاوه برخود، ساير افراد ديگر را نيز آلوده مي کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان دشتستان به شهروندان محترم توصیه کرد درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک يا مجرمانه در بستر اينترنت يا فضاي مجازي همچنين نياز به مشاوره تخصصي به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمي مراجعه کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
سرهنگ اراوند

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار