نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 07 آذر 1398 - 08:57

نوای جنوب:ین مانور با بیان اینکه هر روز در کشور ۱۵ زلزله رخ می‌دهد،گفت: سال گذشته در این شهرستان در هشت روز ۳۲ بار زلزله ثبت شده‌است.

نوای جنوب:

مانور زلزله در مدارس دیر اجرا شد

فرماندار دیر در آیین آغازین این مانور با بیان اینکه هر روز در کشور ۱۵ زلزله رخ می‌دهد،گفت: سال گذشته در این شهرستان در هشت روز ۳۲ بار زلزله ثبت شده‌است.

کریم علی حسنی افزود: ایمنی مدرسه‌های شهرستان بسیار بالا است و دبیرستان امام خامنه‌ای شهر دیر به عنوان پایگاه انتخاب شده‌است.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: برگزاری این نوع مانورها نقش بسزایی در یادگیری و آگاهی بخشی اقشار مختلف مردم بویژه دانش‌آموزان دارد زیرا آنان سفیران ما در خانواده‌ها هستند و این آموزش‌ها به نوعی تحقق شعار «هر فرد یک امدادگر» است.

فرماندار دیر بیان کرد: آموزش‌های عملی اثرگذارتر از تئوری است که این مانورها می‌تواند در ذهن دانش‌آموزان حفظ و ضبط شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر گفت: این مانور به منظور آمادگی یگان های امدادی و دانش‌آموزان هنگام بروز حوادث غیر مترقبه بویژه زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد.

مهدی نظامیان افزود: این مانور با شعار” مدرسه ایمن، جامعه تاب آور” توسط ۲۰ مربی آموزش دیده هلال احمر به صورت پایلوت در آموزشگاه متوسطه دوم امام خامنه‌ای شهر دیر برگزار شد که دانش‌آموزان با نحوه پناه‌گیری، تخلیه و اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه، انتقال و رهاسازی از ماشین آشنا شدند.

وی گفت: در این مانور به دانش‌آموزان مراحل اولویت بندی مصدومان از نظر آسیب و مصدومیت نیز آموزش داده شد.

معاون تربیت بدنی و پرورشی آموزش و پرورش دیر آموزش را مقوله‌ای مهم در این زمینه دانست و گفت: با توجه به حوادث طبیعی و غیر طبیعی متعددی که در کشور اتفاق افتاده است، داشتن آمادگی کافی در هنگام بروز حادثه ضروری است و این مانورها هوشیاری و آگاهی را در بین دانش‌آموزان افزایش و هزینه‌های احتمالی را کاهش خواهد داد.

اسماعیل مختارزاده افزود: مانورها در تمامی مدارس شهرستان دیر به صورت ویژه اجرا می‌شود تا تمامی دانش‌آموزان با این مانورها آشنا باشند.

وی گفت: در این مانور ۱۵۰ دانش‌آموز و شماری از گروه‌های دادرس جمعیت هلال احمر، نیروهای انتظامی و آتش نشانی حضور داشتند و در چند تیم در بخش‌های حمل مصدوم و عملیات پیش بیمارستانی فعالیت می‌کردند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
مانوور زلزله

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار