نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 خرداد 1401 - 09:23

نوای جنوب:متهم گفته که حدود ۸۵۰ میلیون ریال از این طریق به عنوان حق شراکت دریافت کرده و مابقی وجوه کلاهبرداری شده در اختیار دوستش می‌باشد.

نوای جنوب: نوجوانی که به‌صورت حرفه‌ای اقدام به طراحی سایت و لینک جعلی سامانه ثنا و ابلاغ قضایی می‌کرد، در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر شد.مهدی قاسمی رییس پلیس فتا بوشهر اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ادعای آنان مبنی بر دریافت پیامک ابلاغ قضایی و سامانه ثنا که از حساب تعدادی از آنها پس از ورود به لینک پیامک، مبالغی برداشت و به‌سرقت رفته بود، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: هویت متهم کلاهبردار شناسایی و با هماهنگی قضایی در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمندی که با آن‌ها مرتکب جرم می‌گردید به پلیس فتا دلالت گردید.

این مقام انتظامی اظهار کرد: این نوجوان ۱۵ ساله که در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم گردیده بود با مشاهده مستندات و مدارک گردآوری شده پلیس، لب به اعتراف گشوده و اعلام داشت که پس از طراحی سایت فیشینگ و لینک جعلی سامانه ثنا، با همکاری یک نفر دیگر که از طریق تلگرام با وی آشنا شده، پیامک ابلاغ قضایی با سرشماره شخصی به افراد ارسال می کرده و پس از وارد شدن کاربران به لینک جعلی جانمایی شده در پیامک و هدایت آنان به صفحه پرداخت جعلی، حساب شان را فیشینگ و موجودی آن را برداشت می‌ کردیم.

متهم گفته که حدود ۸۵۰ میلیون ریال از این طریق به عنوان حق شراکت به وی پرداخت شده و مابقی وجوه کلاهبرداری شده در اختیار دوستش می‌باشد.

قاسمی با اشاره به اینکه متهم دستگیرشده فاقد هرگونه سابقه کیفری بوده و تلاش جهت دستگیری همدست وی که خارج از استان سکونت دارد در اولویت اقدامات پلیس فتا قرار دارد، به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک از منابع نامعتبر و ناشناس خصوصاً دارای لینک، به آن‌ها هیچ توجهی نکرده و از ورود به اینگونه لینک‌ها خودداری نموده و توجه داشته باشند که هیچ یک از سازمان‌های دولتی و رسمی نظیر قوه قضاییه برای ارسال پیامک به شهروندان از شماره‌های شخصی استفاده نمی‌کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کلاهبرداری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار