نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 اسفند 1401 - 14:54
در نشست با مسئولان صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر حوزه‌های نفتی مستقر در استان بوشهر

نوای جنوب:استاندار بوشهر یکی از مطالبات مردم استان بوشهر را اشتغال جوانان بومی این استان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دانست و گفت: این مطالبه به حق باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و اجرایی شود.

 

نوای جنوب:استاندار بوشهر یکی از مطالبات مردم استان بوشهر را اشتغال جوانان بومی این استان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دانست و گفت: این مطالبه به حق باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و اجرایی شود.احمد محمدی‌زاده در نشست با مسئولان صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر حوزه‌های نفتی مستقر در استان بوشهر با گرامیداشت روز ملی صنعت نفت جایگاه این صنعت را مهم و قابل توجه دانست و اظهار داشت: در فصل زمستان خدمات مسئولان صنعت نفت و گاز قابل ستایش و تقدیر است و با وجود اینکه زمستان سردی ثبت شد ولی کارکنان این مجموعه با تلاش و شبانه‌روزی خدمات قابل توجهی به جامعه عرضه کردند.


وی با بیان اینکه استان بوشهر از قابلیت‌های مهم در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برخوردار است خاطر نشان کرد: پایانه نفتی صادراتی ایران در جزیره خارگ یکی از ظرفیت‌‌های استان است و در جریان جنگ تحمیلی بیش از 2 هزار بار از سوی دشمن بعثی عراق بمباران شد ولی کارکنان صنعت نفت و مردم مقاوم خارگ اجازه توقف صادرات نفت ندادند و خدمات شایانی ارائه شد.

استاندار بوشهر نقش صنعت نفت در کنار سپاه پاسداران در حفاظت از جزیره خارگ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خدمات صنعت نفت در عرصه‌های مختلف مقابله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی قابل توجه و درخور تحسین است.

محمدی‌زاده به ملی شدن صنعت نفت اشاره و خاطر نشان کرد: این اقدام سبب ملی شدن مالکیت نفت ایران شد ولی آن زمان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مدیریت مخزن همچنان در اختیار غربی‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سبب مدیریت مخازن نفت و استقلال اقتصادی ایران شد گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه تنها کشوری است که مالکیت و مدیریت نفت بر عهده دارد که نشان از استقلال اقتصادی ایران است.

استاندار بوشهر پیشرفت و توسعه در عرصه صنعت نفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی را برشمرد و بیان کرد: پارس جنوبی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که جایگاه مهمی در اقتصاد، تولید و سرمایه‌گذاری ایران دارد.

محمدی‌زاده بومی شدن فناوری و تخصص در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ایران اسلامی را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب برشمرد و افزود: با استفاده از شرایط تحریم، متخصصان داخلی توانستند به فناوری طراحی، ساخت، تجهیز، نصب و راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی دست یابند و توسعه فازهای 14، 15 و 16 پارس جنوبی تماماً به دست متخصصان ایرانی راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی کارکنان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان حوزه صنعت نفت را سربازان و افسران جنگ اقتصادی دانست و تأکید کرد: این مجموعه نقش مهمی در مقابله با جنگ اقتصادی ایفا می‌کنند که درخور تحسین و سپاسگزاری است.

استاندار بوشهر صنعت نفت را پایه دیگر صنایع دانست و خاطر نشان کرد: اکنون 74 درصد گاز کشور در استان بوشهر تولید و به شبکه سراسری انتقال می‌یابد و 50 درصد مواد پتروشیمی کشور در این استان استحصال می‌شود.

محمدی‌زاده یکی از مطالبات مردم استان بوشهر را اشتغال جوانان بومی این استان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دانست و بیان کرد: مردم استان بوشهر از سالیان دور میزبان طرح‌ها و صنایع نفت در عرصه‌های گوناگون بودند و مطالبه آنان در عرصه اشتغال جوانان در این صنایع و شرکت‌ها به حق است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی  با تأکید بر جلوگیری از خام فروشی محصولات صنایع پتروشیمی گفت: با توجه وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم و در راستای ایجاد ارزش افزوده توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته شود.





























































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار