نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 24 اسفند 1401 - 08:37

نوای جنوب:نوای جنوب:نفرات برتر اولین دوره مسابقات آزاد مهارت گبه بافی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر به میزبانی بندرگناوه جهت شرکت در مسابقات کشوری معرفی شدند.

نوای جنوب:نفرات برتر اولین دوره مسابقات آزاد مهارت گبه بافی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر به میزبانی بندرگناوه جهت شرکت در مسابقات کشوری معرفی شدند.

 

 

 

فرماندار گناوه گفت: دانشجویان و دانشگاهیان یکی از ظرفیت‌های مهم برای توسعه و پیشرفت در جامعه بشمار می‌آیند و از راهکارها، نظرات و پیشنهادات این قشر در این خصوص استقبال می کنیم.

 

از ظرفیت دانشجویان برای پیشرفت شهرستان بهره گرفته می‌شود

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، محمدتقی صفری در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات گفت : ارتقای آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز توسعه اشتغال در شهرستان می‌شود و باید در حوزه های مختلف توسعه یابد.

فرماندار گناوه افزود: باید صنعت فرش بافی در شهرستان توسعه یابد و نگاه ویژه ای در این حوزه شود.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه صنعت فرش استان بوشهر در حوزه صادرات وضعیت خوبی نداشته است و در سال ۱۴۰۰ کمترین صادرات را در این حوزه داشتیم ، باید با توسعه مهارت های فنی در این حوزه و تربیت نیروی ماهر زمینه صادرات این صنعت ارز آور را گسترش دهیم.

فرماندار گناوه گفت: برای رسیدن به بازار جهانی در حوزه صادرات فرش باید بر روی داشته ها، قابلیت ها و مهارت ها تمرکز کرد.

وی خاطرنشان کرد: رای اقتصاد دانش بنیان و تحول اساسی در حوزه اقتصادی و دانش بنیان نیاز به دانش و مهارت روز است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: این مسابقات بمنظور توانمندسازی فعالان حوزه گبه بافی ، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و احیای سنت دیرینه فرش بافی به میزبانی شهرستان گناوه برگزار شد و نفرات برتر از بین ۱۷ شرکت کننده پس از بررسی آثار معرفی شدند.

عبدالمجید دراهکی اظهارداشت: مسابقات آزاد مهارت گبه بافی با هدف شناسایی استعدادهای مهارتی در حوزه فرش برای نخستین بار ویژه مددجویان کمیته امداد در کشور در استان بوشهر برگزار شده است.

وی بیان کرد: در پایان این مسابقات در رشته گبه بافی سیده زهره سجاد نیا از روستای گماران ، خیری ملک زاده از روستای سربست و خیری موسایی از روستای شول هر سه از شهرستان گناوه به ترتیب مقام اول، دوم و سوم را کسب کردند.

دراهکی با اشاره به اینکه شهرستان گناوه مهد تولید فرش دستباف کشور است، تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه ای در جهت توسعه مهارت های حوزه فرش در شهرستان گناوه از تمام ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد و زمینه را برای مهارت آموزی همه اقشار جامعه محیا می کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: نفرات برتر این مسابقات با حمایت های شرکای آموزشی به مسابقات آزاد مهارت فرش بافی در سال آینده اعزام خواهند شد.












کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار