نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 مرداد 1401 - 17:13
صبح امروز:

نوای جنوب:با حضور استاندار بوشهر و رئیس سازمان اوقاف و  امور خیریه کشور طرح پرورش ماهی به ظرفیت پرورش یک‌هزار و 250تن ماهی سی‌باس وارد مدار بهره‌برداری شد.

نوای جنوب:استاندار بوشهر در آیین افتتاح طرح پرورش ماهی در قفس سازمان اوقاف و امور خیریه در  خلیج‌فارس سواحل بندر رستمی تنگستان با بیان اینکه اقتصاد دریا محور یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است اظهار داشت: یکی از ابعاد مهم اقتصاد دریا محور آبزیپروری و پرورش ماهی در دریا است.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه صنعت پرورش ماهی در قفس توسط دانشمندان و متخصصان ایرانی بومی‌سازی شده است تصریح کرد: اکنون پرورش ماهی در کشور و استان بوشهر در مرحله صنعتی و تجاری‌سازی رسیده و امروز یکی از این طرح‌ها مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه وارد مدار بهره‌برداری شده است.

وی از افزایش ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اکنون به حجم تولید هفت هزار تن ماهی در خلیج‌فارس استان بوشهر در حال پرورش است که یک فرصت مهم در تولید، اشتغال و صادرات فراهم کرده است.

استاندار بوشهر ظرفیت پرورش ماهی در قفس سازمان اوقاف را یک‌هزار و 250 تن دانست و خاطر نشان کرد: این پروژه به دستور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

محمدی‌زاده افق تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر را برشمرد و خاطر نشان کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی تا سال 1404 تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر به 60 هزار تن در سال افزایش می‌یابد که نقش مهمی در اشتغال و صادرات و تأمین نیاز جامعه دارد.

وی با بیان اینکه در کمتر از یکسال دستور رئیس جمهور عملیاتی شد و حجم قابل توجهی قفس برای پرورش آماده شده است تصریح کرد: از  دست‌اندرکاران، دانشمندان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در این عرصه قدردانی می‌شود.


































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار