نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 تير 1401 - 10:07

نوای جنوب:پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی روز سه شنبه در آیینی در مدرسه استثنایی ارم گناوه با حضور مسئولان افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

نوای جنوب: پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی روز سه شنبه در آیینی در مدرسه استثنایی ارم گناوه با حضور مسئولان افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

 

◽ به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  فرماندار گناوه در این آیین گفت: فراگیری دانش و آموختن سواد نقش برازنده ای درتکامل شخصیت انسان و رشد جوامع بشری دارد که در این راستا در کشور توجه و نگاه خاصی به آن شده است.

◽محمد اسدی افزود: برنامه سنجش  در راستای غربالگری نوآموزان در شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص بموقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان بسیار اثرگذار است.

وی از مجموعه مدیر و نیروهای بکارگرفته شده در طرح سنجش این شهرستان در مدرسه استثنایی ارم تقدیر کرد و از آنها خواست در اجرای این طرح دقت لازم صورت گیرد تا آینده با مشکلاتی مواجه نشوند.

◽رئیس آموزش و پرورش گناوه گفت: امسال طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی این شهرستان باهدف سنجش و تعیین جایگاه نوآموزان و پیشگیری از بروز مشکلات در طول تحصیل ایجاد شده است.

◽ضرغام مردانی اظهارکرد: در اجرای این طرح ۲ هزارو ۱۰۰ نوآموز شناسایی شده که به سن قانونی ورود به پایه اول دبستان رسیدند و ۲ هزارو ۲۰۰ پیش دبستانی براساس نوبت بندی، صبح و عصر سنجش می شوند.

◽رئیس آموزش و پرورش گناوه افزود: نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی-حرکتی، ارزیابی قد و وزن، دهان و دندان، وضعیت واکسیناسیون مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت و معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت انجام  می‌شود که پس از تایید، برای ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر مراجعه می‌کند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار