نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 ارديبهشت 1401 - 07:23

نوای جنوب: فرماندار گناوه با اشاره به برخورداری این شهرستان از چندین رودخانه و اهمیت پیشگیری از هدررفت آب‌های ناشی از بارندگی، گفت:گناوه به سد از جمله در حوزه آبخیزداری نیاز دارد تا بتوان از این ظرفیت استفاده مناسبی در عرصه کشاورزی کرد.

نوای جنوب:محمدتقی صفری در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: همه ساله در فصل بارندگی حجم زیادی از آب‌های ناشی از بارندگی مناطق بالادستی به این شهرستان سرازیر و به دریا می ریزد که در صورت احداث سد، سالانه از هدررفت میلیون ها مترمکعب آب جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: بنا بر اطلاعات به دست آمده در فصل بارندگی، آب ها از طریق رودخانه های در مسیر چهارروستایی و دره گپ به دریا می ریزد که اگر سد مناسبی در بالادست این ۲ نقطه احداث شود، نگرانی های کمبود آب را در منطقه حیات داوود شهرستان گناوه برطرف خواهد کرد.

صفری گفت: با احداث سد در این شهرستان وضعیت کشاورزی متحول خواهد شد و با ایجاد کانال آبرسانی به اراضی می تواند نقش بسزایی در توسعه جنگل ها و مراتع و افزایش محصولات کشاورزی ایفا کند.

فرماندار گناوه بیان کرد: منطقه حیات داوود این شهرستان مستعد و حاصلخیز است و در دوره ای خرمای آن معروف بوده اما به علت نبود آب مناسب  از بین رفته و زمین های آن بایر شده است.

وی ادامه داد: وضعیت زمین تل چیتی که در بهترین نقطه این شهر قرار دارد باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

صفری افزود: از این منطقه می توان بهره برداری خوبی از جمله در زمینه زیرساخت های گردشگری کرد.

فرماندار گناوه گفت: برای اجرای طرح های عالم المنفعه از جمله  گردشگری در منطقه تل چیتی باتوجه به اینکه بخشی از اراضی آن مالک دارد، باید با آنها به توافق رسید.

وی بیان کرد: وضعیت مراتع و زمین های منابع طبیعی که معارض دارد باید در چارچوب قوانین تعیین تکلیف و مشخص شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: توجه به موضوع آبخیزداری استان به یک مطالبه عمومی نسبت به گذشته تبدیل شده است.

غلامرضا منتظری افزود: باتوجه به شرایط اقلیمی و بارندگی سالانه در استان بوشهر، مدیریت و کنترل روان آب‌ها بسیار مهم است که در سال های اخیر اقدام های خوبی صورت گرفته است اما کافی نیست.

وی اظهارداشت: برای شهرستان گناوه ، پروژه‌های آبخیزداری پیش بینی شده است و امسال  ۲ پروژه در روستاهای بخش مرکزی و بندرریگ در دستور کار قرار دارد که امیدواریم از محل استانی و شهرستانی، اعتبار به آنها اختصاص داده شود.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار