نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 09 فروردين 1401 - 21:00

نوای جنوب: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: استان از آغاز تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) تا امروز نهم فروردین۱۴۰۱) میزبان پنج میلیون و ۷۵۰ هزار مسافر بوده است که از حیث نرخ رشد گردشگران همچنان رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دارد.

نوای جنوب:اسماعیل سجادی منش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه اظهارداشت: از ابتدای تعطیلات تاکنون شهر گناوه و بوشهر به ترتیب رتبه اول و دوم را در زمینه ورود گردشگران به استان داشته است.

استان بوشهر همچنان رتبه دوم نرخ رشد گردشگران نوروزی کشور را دارا است

وی اظهارداشت: باتوجه به تمهیدات خوبی که استاندار بوشهر، دستگاه‌های خدمات رسان  شهرداران و آموزش و پرورش در استان انجام دادند، توانستیم ظرفیت اقامتی را به سطح بسیار بالایی به میزان قریب به  ۴۵۰ هزار نفر برای شب و هر روز برسانیم.

وی گفت: از شروع آغاز تعطیلات نوروزی وضعیت خوبی از لحاظ امنیت و ارزاق  در استان حاکم است و این روند تا پایان پیک تعطیلات تداوم دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: در گذشته  به شهر گناوه  از لحاظ زیرساخت های گردشگری توجهی نشده است و نتوانستیم آنچه که حق مردم شریف آن بوده ادا کنیم و امیدواریم با برنامه ریزی های خوب و نگاه استاندار بوشهر و معاونان ایشان و همه مدیران بتوانیم تمهیداتی بیاندیشیم ، زیرساخت های گردشگری، رفاهی و تفریحی این شهر و  دیگر شهرهای گردشگرپذیر استان را تقویت کنیم.

                                     استان بوشهر همچنان رتبه دوم نرخ رشد گردشگران نوروزی کشور را دارا است

وی افزود: از فروردین امسال با دعوتی که از معاون اقتصادی استاندار بوشهر و مدیران مربوطه برای بررسی یک پروژه در گناوه شده است ، امیدواریم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ ، پروژه های  گردشگری خوبی را آغاز و نیمه تمام به اتمام برسند و برخی نیز که نیاز به تسهیلات دارند، حمایت و کمک کنیم.

سجادی منش بیان کرد: امسال براساس مجوز  وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این نوید را به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی می دهم که در  زمینه اعطای تسهیلات و دیگر نیازمندی ها آنها سقفی وجود ندارد و آمادگی همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد گردشگری ، اقتصاد سبز و عاری از آلودگی است ، گفت: استان بوشهر بعد از مزیت نفت، مزیت گردشگری دارد که بسیار مهم است و برای عموم مردم می‌تواند ثمربخش باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از همه سرمایه گذاران در شهرهای گناوه و دیگر شهرهای گردشگرپذیر استان دعوت کرد که در حوزه گردشگری و تفریحی سرمایه گذاری کنند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار