نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 بهمن 1400 - 12:40
در نشست مشترک

نوای جنوب:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به جمعیت حدود یک میلیون نفری فرهنگیان، با راه‌اندازی بیمه ویژه فرهنگیان، بیمارستان و بانک فرهنگیان بخش مهمی از مشکلات معلمان، مرتفع می‌شود.





نوای جنوب:علی موحدی در نشست هم اندیشی با فرهنگیان شهرستان دشتستان با بیان اینکه منطق ایجاد دستگاه تعلیم و نربیت، پرورش انسانی منطبق بر تفکر اسلامی است، اظهار کرد: برای تحقق این هدف مهم، باید شان و حرمت معلم در جامعه پاس داشته شود.


وی افزود: به ترتیب خود معلم، وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی در پاسداشت و ارتقا شان و جایگاه معلم در جامعه نقش دارند.


موحدی خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه و دستگاه‌های اجرایی مدیون معلم، مدرسه و آموزش و پرورش هستند، به همین دلیل در مقابل دستگاه تعلیم و تربیت مسئولیت دارند.


وی گفت: با تاکید مقام معظم رهبری، دانشگاه فرهنگیان محل تربیت و پرورش معلم است و حتی کسانی که از طریق آزمون‌های استخدامی جذب آموزش و پرورش می‌شوند، باید در این دانشگاه، آموزش‌های لازم معلمی را ببینند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پاسخ به نقد یکی از فرهنگیان در خصوص دریافت شهریه در مدارس گفت: دریافت شهریه در مدارس هیات امنایی، شاهد، تیزهوشان و نمونه دولتی، بر اساس قانون و بخشنامه‌های وزات آموزش و پرورش است و ما در ستاد استانی سعی می‌کنیم حداقل شهریه‌های اعلام شده را تصویب کنیم.


موحدی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ضرورت حذف مدرسه تیزهوشان در راستای تحقق عدالت آموزشی اظهار کرد: چون باید محل و جایگاه خاصی برای پرورش و تربیت دانش‌آموزان دارای استعدادهای ویژه باشد، با تاکید مقام معظم رهبری این مدارس باید تقویت شوند و فعالیت این مدارس نه تنها مخالف عدالت آموزشی نیست بلکه به تفویت این امر مهم کمک می‌کند.


وی اضافه کرد: با توجه به جمعیت حدود یک میلیون نفری فرهنگیان، با راه‌اندازی بانک فرهنگیان بخش مهمی از مشکلات معلمان مرتفع می‌شود.


موحدی تاکید کرد: اگر حقوق و دستمزد معلمان و اعتبارات آموزش و پرورش در بانک مخصوص خودشان واریز شود، از محل این سرمایه هم می‌توان تسهیلات مناسب در اختیار معلم قرار دارد و هم بانک در حل مشکل مسکن فرهنگیان نقش آفرین باشد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: راه‌اندازی بیمارستان ویژه و مجهز فرهنگیان در مراکز استان‌ها و بیمه فرهنگیان که خدمات گسترده درمانی و حمایتی را ارائه دهد، به بهبود کیفیت زندگی معلم و ارتقا شان و جایگاه او کمک می کند.


وی در پایان گفت: وزیر محترم آموزش و پرورش بر پاسداشت جایگاه معلم و تحقق مطالبات قانونی فرهنگیان در همه جلسات تاکید و توصیه‌های لازم را به همه دست اندرکاران دارند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
موحدی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار