نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 بهمن 1399 - 20:30
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

نوای جنوب:نباید روی واکسن حساب زیادی باز کرد/ استفاده از ماسک در مناطق شمالی استان و چغادک که ارتباطات زیادی با خوزستان دارند یکی از زنگ خطرها است

نوای جنوب:بوشهر اگرچه چندین هفته در رنگ بندی کرونایی آبی به معنای کم خطر قرار داشت، اما از هفته پیش نیمی از شهرستان های استان به رنگ خطرناک درآمده و با توجه به شناسایی ویروس انگلیسی در استان های همجوار، خطر افزایش بیماری در استان وجود دارد.پس سخت گرفتن‌های قرنطینه، تعطیلی اصناف و محدود شدن آمد و شد در خیابان‌های شهر و جاده‌های ورودی در ماه‌های آبان و آذر روند شیوع کرونا در بوشهر را مانند بسیاری دیگر نقاط کشور، رو به افول گذاشت، اما آمارها می‌گویند طی روزهای اخیر بستری‌های بخش‌های کرونا و فوتی های این بیماری در بوشهر افزایش یافته است.

هنوز کرونای انگلیسی در بوشهر شناسایی نشده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می گوید: تا امروز ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان شناسایی نشده، اما با توجه به شناسایی مواردی از بیماری در استان های همجوار خصوصا خوزستان، خطر سرایت آن به بوشهر وجود دارد، خصوصا اینکه وزیر بهداشت هم تاکید کرده این ویروس در کشور پخش شده و سرایت بیشتری دارد.

عبدالحمید خواجه ئیان ضمن تاکید بر اینکه باید مردم شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند، ادامه داد: عدم استفاده از ماسک در مناطق شمالی استان و چغادک که ارتباطات زیادی با خوزستان دارند یکی از زنگ خطرها است و نشان از عادی انگاری شرایط دارد.

خواجه ئیان با بیان اینکه میدان مبارزه با کرونا باید از بیمارستان به جامعه ببریم تصریح کرد: اجازه ندهیم بیمارستان های استان به شرایط شهریور برگردند و مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از محدودیت ها تکرار شود، از این رو نباید فریب رنگ بندی های کرونایی را بخوریم و شرایط را کم خطر بدانیم.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک دولایه، تاخیر انداختن مسافرت و هر برنامه ای که منجر به تجمع می شود، مانع شیوع کرونا خصوصا از نوع جهش یافته آن می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به شروع واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان icu بیمارستان های بوشهر افزود: نباید روی واکسن حساب زیادی باز کرد، چون تا وقتی حداقل 70  درصد جمعیت کشور واکسینه نشده اند، به ایمنی نسبی نمی رسیم و این مهم هم زمانبر است، بنابراین باید شیوه نامه ها را به دقت بیشتری رعایت کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر نتوانیم شرایط فعلی کرونا در استان که خیز جدیدی برنداشته را مدیریت کنیم، این نگرانی وجود دارد که طی 3 تا 4 هفته آینده یعنی اواسط اسفند شرایط دشوار و خطرناکی بر استان حاکم شود.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار