نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 اسفند 1398 - 07:40

نوای جنوب:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردم با وجود نگرانی‌هایی که دارند در مورد مراقبت در برابر کرونا به خوبی با متولیان سلامت همکاری کرده‌اند.

نوای جنوب:

  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردم با وجود نگرانی‌هایی که دارند در مورد مراقبت در برابر کرونا به خوبی با متولیان سلامت همکاری کرده‌اند.

  عبدالمحمد خواجه‌ئیان بیان کرد: مدت کوتاهی بعد از گزارش بیماری کرونا در چین، فعالیت‌هایمان را با هدف جلوگیری از ورود بیماری از مبادی مرزی استان شروع کردیم و با استقرار ۱۲ پایگاه در سواحل و ایجاد آمادگی در فرودگاه‌ها همه مسافران ورودی را بررسی کردیم تا اگر کسی مبتلا به بیماری است، شناسایی شود.

او ادامه داد: این کار موفقیت آمیز بود و بیماری از مرز‌های استان ما وارد کشور نشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: پس از شناسایی بیماری در کشور، تمرکز را بر ارتقاء آگاهی مردم با هدف پیشگیری از شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال قراردادیم تا هم مردم را از نظر مراقبت‌های فردی که باید انجام دهند آماده کنیم و هم نظارت بر صنوفی که ممکن است منشاء انتقال بیماری باشند، بیشتر شود.

خواجه‌ئیان با اشاره به اینکه کرونا سرایت بالایی دارد، تاکید کرد: در کنار نظارت ما، مردم هم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند به ویژه شست و شوی مکرر دست‌ها پس از تماس با اشیائی که احتمال آلودگی دارد مانند دکمه آسانسور، دکمه عابر بانک و دستگیره درها.

او از مردم خواست اگر احساس بیماری کردند به پزشک مراجعه کنند و در خانه بمانند تا ازانتقال بیماری جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در این مدت تلاش کرده‌ایم از طریق رسانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، آموزش‌های لازم را به مردم ارائه دهیم و مردم نیز با وجود نگرانی‌هایی که دارند، به خوبی با ما همکاری کرده‌اند و به آموزش‌ها عمل می‌کنند.

در همین حال سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفته است تا ظهر امروز موردی از بیماری کرونا در این استان دیده نشده است.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار