نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 ارديبهشت 1402 - 19:43

نوای جنوب:از کلنگ‌زنی و استارت پروژه احداث جاده بالاده به شیراز سالها است می‌گذرد اما همچنان بلاتکلیف مانده است. این جاده استاندارد در صورت اجرا و بازگشایی، ۹۰‌ کیلومتر مسیر را نزدیک می‌کند اما در شرایط فعلی مسوولین دلیل توقف پروژه را نبود اعتبار کافی اعلام‌ می‌کنند.

نوای جنوب:از کلنگ‌زنی و استارت پروژه احداث جاده بالاده به شیراز سالها است می‌گذرد اما همچنان بلاتکلیف مانده است. این جاده استاندارد در صورت اجرا و بازگشایی، ۹۰‌ کیلومتر مسیر را نزدیک می‌کند اما در شرایط فعلی مسوولین دلیل توقف پروژه را نبود اعتبار کافی اعلام‌ می‌کنند.به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، به تازگی از سوی مردم کازرون مطالبه ای برای احداث جاده شهر بالاده از توابع این شهرستان ثبت شده است.

در این پویش که با عنوان "احداث جاده بالاده به شیراز پیگیری شود" به ثبت رسیده، آمده است: با توجه به اینکه راه‌اندازی جاده شیراز بالاده، مسیر شیراز به بالاده را نود کیلومتر نزدیکتر می‌کند و در زمان وزیر اسبق راه آقای رحمتی دو مرتبه دستور افتتاح این راه داده شده بود، خواستار راه‌اندازی این جاده و مسیر هستیم.

در همین راستا با رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کازرون گفتگو کردیم که شفیعی گفت: پروژه احداث جاده بالاده به کازرون از پروژه های بسیار مهم و به عنوان‌ مطالبه اصلی مردم بخش بالاده است که سالهاست در حال پیگیری است اما واقعیت امر این است که این‌ جاده کاملا کوهستانی و صعب العبور می باشد به همین علت هزینه بر و وقت‌گیر بوده و نیاز به تامین اعتبار در سطح استانی و ملی از کشور  می باشد.

وی موضوع جاده بالاده به شیراز را از پروژه‌های تاثیرگذار معرفی کرد و افزود: در صورت احداث و بازگشایی، این جاده هم به جهت  جلوگیری از اتلاف وقت و هم به لحاظ کوتاهی مسیر که حدود ۹۰ کیلومتر راه نزدیک تر می‎‌شود، بسیار مهم و ضروری است.

شفیعی گفت: این پروژه را نیاز اصلی و مبرم مردم  می دانم و از سال ۱۳۹۸ که  مسوولیت راه و شهرسازی شهرستان را به عهده داشتم‌ مطالعاتی انجام دادیم و بجد پیگیر بودیم اما واقعا با توجه به عدم تامین اعتبار تاکنون موفق نشده‌ایم.

وی گفت: در حدود ۲۵ کیلومتر از این جاده، کشاورزی بالاده را به کوهمره سرخی شیراز وصل می‌کند که جهت اجراء این پروژه شامل: خاکبرداری، زیرسازی، احداث ابنیه و آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

شفیعی گفت: از این ۲۵ کیلومتر، حدود ۱۳ کیلومتر مربوط به حوزه شهرستان کازرون و ۱۲ کیلومتر در حوزه شیراز است ونقشه این پروژه سال ۹۸ از طرف اداره کل راه و شهرسازی فارس تهیه شد و با انجام مراحل اداری و انعقاد قرارداد، ۳ کیلومتر راهگشایی شد که بدلیل عدم تامین اعتبار، عملیات اجرائی این پروژه تکمیل نشده است.

 وی افزود: در اوایل سال ۱۳۹۹ راه روستایی از ادارات کل راه و شهرسازی به ادارات کل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانها  انتقال گردید اما این پروژه به علت عدم‌ تامین اعتبار به اداره کل راهداری فارس منتقل نشده است.

این‌ مقام‌ مسوول ضمن اشاره به اهمیت پروژه احداث جاده بالاده به کازرون، به عنوان مطالبه مردم ابراز امیدواری کرد که با تلاش و پیگیری‌های مکرر، به حول و قوه الهی نتیجه ی قابل قبولی حاصل گردد.

گزارش از: طیبه خسروی



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کازرون

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار