نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 دي 1401 - 11:57
انجام شد:

نوای  جنوب:  با هماهنگی های انجام شده توسط استاندار بوشهر در جهت رفع موانع و پیشرفت فیزیکی پروژه های آبی  نشست اختصاصی معاون عمرانی استانداری بوشهر با وزیر نیرو انجام شد.

 





نوای  جنوب: در نشست اختصاصی با وزیر نیرو:اجرای طرح های آب شیرین در استان بوشهر سرعت بیشتری می گیرد* 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: اکنون با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، پروژه های متعدد آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر در حال انجام است که ۱۲۰هزار مترمکعب آب شرب را برای مصرف شهروندان این استان اضافه می کند.

 

محمدهادی رستمیان  معاون عمرانی استانداری بوشهر در راستای دیدار و نشست اختصاصی با وزیر نیرو در تهران اظهار کرد: با توجه به این که تامین آب شیرین مصرفی استان بوشهر از استان های هم‌جوار و با مشکلات عدیده ای به خصوص در روزهای گرم سال، تامین می شود، احداث آب‌شیرین‌کن ها در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی افزود: درخواست عمومی مردم و مسئولان استان بوشهر از رئیس جمهور در سفر سال گذشته دولت به استان بوشهر برای رفع این مشکل تاریخی و اهتمام جدی دولت به خواسته مردم، سبب شد که طی یک سال گذشته کار تولید آب به میزان ۱۲۰ هزار متر مکعب از طریق احداث آب شیرین کن‌ها ، رنگ جدی به خود گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده توسط استاندار بوشهر در جهت رفع موانع و پیشرفت فیزیکی پروژه های آبی، این نشست اختصاصی روز گذشته با وزیر نیرو انجام و جزئیات پروژه های آب رسانی جم_ سیراف، آب گیری سد باغان، آب شیرین‌کن‌های وحدتیه و بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

 

رستمیان عنوان کرد: این حجم آبی که فقط طی یک سال گذشته برای تامین ۱۲۰ هزار متر مکعب آب‌شیرین‌کن انجام شده با میزان سرمایه گذاری های انجام شده طی ۱۰ سال گذشته استان در بحث تولید آب از آب‌شرین‌کن ها مطابقت و هم‌خوانی دارد.

 

وی گفت: اگرچه احداث واحد نیروگاه اتمی بوشهر در دهه پنجاه انجام و در دهه هفتاد، ادامه عملیات اجرایی آن از سرگرفته شد اما طی این حدود ۵ دهه، هیچ اقدامی برای راه‌اندازی یک واحد آب‌شرین‌کن در کنار آن انجام نشده بود که با پیگیری مسئولان استان و نگاه مثبت وزارت نیرو، امسال مجوز ساخت یک واحد آب‌شرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان صادر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به مراحل در دست ساخت آب‌شیرین‌کن وحدتیه دشتستان، اظهار کرد: از آنجا که این پروژه در مراحل نهایی تکمیل است با بهره‌برداری از این واحد مشکلات آب شرب مردم دشتستان رفع شود.

 

وی پیشرفت فیزیکی پروژه آب رسانی جم به سیراف را ۸۷ درصد عنوان کرد و گفت: کل اعتبار هزینه شده این پروژه، ۸۶۰ میلیارد تومان است که با بررسی های انجام شده و دستورات وزیر نیرو به زیر مجموعه ها تا پایان امسال شاهد اتمام و بهره برداری این پروژه خواهیم بود.

 

رستمیان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه سد باغان گفت: این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی است و با تکمیل آن، نقش مهمی در حل مشکلات آبرسانی جنوب استان بوشهر پیش بینی می شود.

 

وی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه آب شیرین کن بوشهر را ۸۸ درصد، عنوان کرد و گفت: با توجه به پیگیری های جدی استاندار بوشهر در مرکز کشور، امید داریم تا پایان سال شاهد اتمام این ۴ پروژه مهم و ارزشمند در حوزه آب باشیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
رستمیان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار