نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 21 دي 1401 - 07:56

نوای جنوب:قوطی ۴۰۰ گرمی پنیر لیقوان رامک ۱۴۶ هزار فروخته می‌شود و قیمت آن با همین مقدار از استیک گوساله برابری می‌کند

نوای جنوب:پنیر یکی از سردمداران افزایش قیمت بین خوراکی‌هاست و طبق آمار نسبت به پارسال حدود ۸۰ درصد گران شده است. البته بخش بزرگی از افزایش قیمت پنیر به ماجرای اوایل سال و داستان هدفمندسازی یارانه‌ها ارتباط دارد، اما نتیجه آن باعث شده الان قیمت برخی از پنیر‌های صبحانه با گوشت قرمز رقابت داشته باشد. مثلا قوطی ۴۰۰ گرمی پنیر لیقوان رامک که ۱۴۶ هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت آن با همین مقدار استیک گوساله برابری می‌کند.

۱- پنیر لیقوان بز پاک را باید یکی از قوطی‌های گرانقیمت پنیر در بقالی‌ها بدانیم. چون بابت خرید این قوطی که ۳۰۰ گرم وزن دارد، باید ۹۸ هزار تومان پرداخت کرد و به‌این ترتیب می‌شود قیمت یک کیلو از این پنیر را ۳۲۶ هزار تومان لحاظ کنیم. پنیر لیقوان بز پاک گران‌ترین پنیر این برند به‌حساب می‌آید و شرکت پاک می‌گوید آن را از شیر بز اسپانیایی درست می‌کند.

۲- پنیر سفید روزانه با درنظر گرفتن داده‌های رسمی مرکز آمار در فهرست گران‌ترین پنیر‌های فعلی بازار قرار می‌گیرد. درحال حاضر خرید پاکت ۵۱۵ گرمی پنیر سفید روزانه پاک نزدیک ۶۱ هزار تومان تمام می‌شود درحالی که مرکز آمار می‌گوید متوسط قیمت بسته‌های ۵۰۰ گرمی در آذر امسال تقریبا ۵۰ هزار تومان بوده است.

۳- پنیر ماردینی یکی از گران‌ترین پنیر‌های خامه‌ای در سوپرمارکت هاست و ظرف‌های ۵۰۰ گرمی آن را ۵۴ هزار تومان می‌فروشند. از برند ماردینی به‌جز پنیر صبحانه، انواع پنیر مثل پنیر چدار، دیپ پنیر، پنیر پارمسان، پنیر ورقه‌ای، پنیر گودا و لبنیات دیگری مثل کره یا روغن حیوانی در سوپرمارکت‌ها پیدا می‌شود.

۴- پنیر لیقوان پگاه را هم باید جزو انتخاب‌های گرانقیمت فعلی بدانیم. برند پگاه آن را با اسم پنیر رسیده در آب‌نمک می‌فروشد و روی قوطی‌های ۴۰۰ گرمی پنیر لیقوان پگاه قیمت مصرف‌کننده را ۹۱ هزار تومان نوشتند. اگر رقم ۲۲۷ هزار تومان را به‌عنوان قیمت یک کیلو از پنیر لیقوان پگاه درنظر بگیریم، با آن می‌توانیم یک کیلو گوشت سردست گوساله یا راسته گوسفندی بخریم.

۵- قیمت پنیر خامه‌ای صباح ۴۵۰ گرمی به ۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. البته گران بودن پنیر خامه‌ای صباح به ظرف‌های شیشه‌ای آن بی‌ارتباط نیست. از همین پنیر، شیشه‌های ۲۴۰ گرمی هم در سوپرمارکت‌ها با قیمت ۴۱ هزار و ۷۰۰ تومان به‌چشم می‌خورد و پنیر بلغاری صباح نیز که نسبت به پنیر خامه‌ای صباح چربی بیشتری دارد، در قوطی‌های ۴۵۰ گرمی با قیمت ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

۶- قیمت پنیر کیبی در بسته ۲۰۰ گرمی به ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است و از این نظر آن را در فهرستمان قرار دادیم که الان پرفروش‌ترین ظرف‌های نیم‌کیلویی پنیر‌های معمولی را با همین قیمت می‌فروشند. البته کنار بسته‌های ۲۰۰ گرمی پنیر خامه‌ای کیبی، بسته‌های ۴۰۰ گرمی هم در سوپرمارکت‌ها وجود دارد که خرید آن‌ها طبیعتا صرفه بیشتری دارد و ۸۸ هزار و ۵۰۰ تومان تمام می‌شود.

۷- پنیر سنتی دامداران در قوطی ۴۰۰ گرمی ۱۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود و از این نظر با گران‌ترین پنیر برند دامداران سروکار داریم. این یکی برعکس پنیر‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم از شیر گوسفندی تهیه شده و جزو پنیر‌های پرچرب دسته‌بندی می‌شود.

۸- قیمت پنیر لیقوان رامک در قوطی ۴۰۰ گرمی به ۱۴۶ هزار تومان رسیده است و می‌توانیم به‌شکل تقریبی رقم ۳۶۵ هزار تومان را بابت هر کیلو از آن درنظر بگیریم. الان با ۳۶۵ هزار تومان می‌شود یک کیلو گوشت استیک گوساله یا ۱.۵ کیلو گوشت چرخ‌کرده مخلوط خرید. برند رامک این پنیر را به‌اسم کم‌چرب ممتاز می‌فروشد که قیمت آن از قوطی پنیر لیقوان معمولی ۳۲ هزار تومان بیشتر است.

برند وزن قیمت
رامک (لیقوان) ۴۰۰ گرم ۱۴۶ هزار تومان
پاک (لیقوان) ۳۰۰ گرم ۹۸ هزار تومان
روزانه ۵۱۵ گرم ۶۱ هزار تومان
ماردینی (خامه‌ای) ۵۰۰ گرم ۵۴ هزار تومان
پگاه (لیقوان) ۴۰۰ گرم ۹۱ هزار تومان
صباح (خامه‌ای) ۴۵۰ گرم ۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان
کیبی ۲۰۰ گرم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان
دامداران (سنتی) ۴۰۰ گرم ۱۱۰ هزار تومان


کانال خبری نوای جنوب

مرتبط:
برچسب ها:
پنیر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار