نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 ارديبهشت 1401 - 15:40

 نوای جنوب: .فرماندار گناوه گفت: ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله ۲۹ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در حوزه شهری و روستایی این شهرستان پرداخت شد.





نوای جنوب: .فرماندار گناوه گفت: ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله ۲۹ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در حوزه شهری و روستایی این شهرستان پرداخت شد.

 

◽به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، محمدتقی صفری افزود : میزان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده در روستاها برای هر نفر  ۳۵۰ میلیون ریال و در شهر ۴۰۰ میلیون ریال است.

◽وی اظهارداشت: در بخش تعمیرات واحدهای مسکونی باتوجه به خسارت های وارد شده ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و بین ۵۰  تا ۱۵۰ میلیون ریال نیز بلاعوض به ۱۱۰ نفر در شهر و روستاهای خسارت دیده پرداخت شده است.

◽صفری گفت: در بخش احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده، تسهیلات بانکی قرض الحسنه ۸۰۰ میلیون ریالی برای هر نفر در روستاها به ۱۶۰ متقاضی و یک میلیارد ریالی  در شهر با کارمزد ۴ درصد برای ۲۰ نفر در نظر گرفته شد که به بخش عمده‌ای از متقاضیان دارای پرونده پرداخت شده است.

◽وی یادآورشد: تسهیلات بانکی و بلاعوض به میزان ۷۰ درصد به روستاها و ۳۰ درصد در شهر تعلق گرفت.

◽فرماندار گناوه بیان کرد: وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری فروردین ماه سال گذشته در این شهرستان به رغم شدت و قدرت بالای آن تلفات جانی برنداشت و تنها خسارات جزیی به واحدهای مسکونی در روستاها که بیشتر فرسوده و قدیمی بودند، وارد کرد.

◽وی ادامه داد: حدود  ۴۰۰ واحد مسکونی در سطح شهر و روستای این شهرستان  در زلزله ۲۹ فروردین سال قبل  آسیب دیده بودند، که پس از بازدید کارشناسان بنیادمسکن انقلاب اسلامی در فهرست تعمیر و احداث قرار گرفته بودند.

◽وی اظهارداشت: آواربرداری واحدهای مسکونی آسیب دیده با همکاری دهیاری و بخشداری پس از چند روز از وقوع زلزله اجرایی شد.

◽صفری  گفت: عمده آسیب‌های ناشی از این زلزله به نسبت شدید، تخریب دیوار و ترک خوردگی واحدهایی روستایی و چندین واحد در شهر بوده است که عمده آنها فرسوده و قدیمی هستند و استحکام لازم را نداشتند.

◽زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰  در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

◽کانون اصلی زمین لرزه در  روستاهای شول و تاجملکی و در ۹ روستای بخش مرکزی گناوه  رخ داد.

◽پس لرزه‌های زلزله ۵.۹ ریشتری روز ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ تا چندین ماه ادامه داشت و بیش از  ۳۰۰ مورد به وقوع پیوست.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار