نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 آذر 1400 - 22:12
صبح امروز:

نوای جنوب:مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: پیرو دستور اکید دکتر محمدی زاده استاندار پر تلاش و انقلابی در خصوص اهمیت امر مسکن و تسریع در اجرای طرح جهش تولید مسکن ، تاکنون برای ساخت ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی زمین تامین گردیده  و اینک در حال آماده سازی  اراضی تخصیص یافته هستیم.

نوای جنوب:مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: پیرو دستور اکید دکتر محمدی زاده استاندار پر تلاش و انقلابی در خصوص اهمیت امر مسکن و تسریع در اجرای طرح جهش تولید مسکن ، تاکنون برای ساخت ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی زمین تامین گردیده  و اینک در حال آماده سازی  اراضی تخصیص یافته هستیم.

به گزارش خبرنگار نوای جنوب ، فرزاد رستمی امروز در جمع خبرنگاران به طرح جهش تولید مسکن پرداخت و با اشاره به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در استان‌ها اظهار داشت: در مدت چهارسال  4 میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود که سهم استان بوشهر 50 هزار واحد است.

رستمی بیان کرد: نام‌نویسی در طرح جهش تولید مسکن تا 15 آذرماه ادامه داردو مسکن شهری، روستایی، بخش خصوصی و ساخت مسکن در بافت فرسوده از طرح‌های تدوین شده در این طرح می باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از ثبت‌نام 15 هزار و 462 متقاضی مسکن در استان خبر داد و گفت: پالایش این افراد در حال انجام است و آورده متقاضی در طرح جهش تولید مسکن 40 میلیون تومان تعیین شده و واگذاری زمین رایگان و تخفیف‌ جهت اخذ پروانه های ساخت وساز ، نظام مهندسی و بیمه نیزبرای این طرح در نظر گرفته شده است.

رستمی به پرداخت تسهیلات بانکی در طرح جهش تولید مسکن پرداخت و خاطر نشان کرد: در طرح جهش تولید مسکن تسهیلات بانکی 350 میلیون تومانی برای مرکز استان ، 300 میلیون تومان برای سایر شهر‌ها و 250 میلیون تومانی برای ساخت مسکن در روستاها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت 12 هزار و 600 واحد مسکونی در استان بوشهر زمین تامین و در حال آماده سازی است افزود: با احتساب دیگر بخش‌ها اراضی آماده ساخت مسکن درطرح جهش تولید مسکن تا 48 هزار واحد مسکونی امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: در طرح جهش تولید مسکن در مرکز استان بوشهر، واحدهای مسکونی در شهر جدید عالی‌شهر و یا شهر چغادک در نظر گرفته شده است و متراژ این واحدها بین 75 الی 100 متر مربع می باشند 

در ادامه ،مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر بوشهر هم با بیان اینکه شش هزار واحد مسکونی در این شهر در طی چهار سال ساخته می‌شود گفت: اکنون برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی زمین آن آماده‌سازی شده و به‌زودی ساخت آنها آغاز می‌شود.

علی مقاتلی با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن در طرح جهش تولید مسکن تصریح کرد: طرح جهش تولید مسکن در شهر‌های جدید عالیشهر بوشهر و نایبند عسلویه اجرا می‌شود.

وی افزود: در شهر عالیشهر بوشهر شش هزار و در شهر نایبند عسلویه ساخت دو هزار و صد واحد مسکونی ابلاغ شده است.

در ادامه این نسشت مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به ساخت مسکن در 12 شهر استان توسط این نهاد خاطر نشان کرد: اکنون در طرح اقدام ملی مسکن ششصدو هفتاد و چهار واحد مسکونی در حال ساخت است که برخی در مرحله آماده‌سازی و فراهم شدن بستر و برخی هم پیشرفت تا چهل درصد دارد.

علیرضا مقدم، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان بوشهر اکنون پنجاه و چهار درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده و امسال دو هزار و صدو هشتاد  واحد دیگر با دریافت تسهیلات بانکی نوسازی و مقاوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه از سال 84 طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شده است گفت: تاکنون از هفتادوهفت هزار واحد مسکونی روستایی استان بوشهر پنجاه و هشت درصد آن مقاوم‌سازی شده است.



























کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار