نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 30 آبان 1400 - 13:52
شنیده ها حاکی است:

نوای جنوب:راساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تمام مدارس از فردا (دوشنبه اول آذر) باز می‌شوند؛ با این حال دو دستگی خانواده‌ ها برای نحوه حضور فرزندان‌ شان سر کلاس درس، برای مدیران و معلمان مدارس چالش هایی پیش آورده است.

نوای جنوب:راساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تمام مدارس از فردا (دوشنبه اول آذر) باز می‌شوند؛ با این حال دو دستگی خانواده‌ ها برای نحوه حضور فرزندان‌ شان سر کلاس درس، برای مدیران و معلمان مدارس چالش هایی پیش آورده است.براساس دستورالعمل‌ها و مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا، از ابتدای مهرماه بعضی مدارس خصوصا در مناطق روستایی و عشایری بازگشایی شده‌ اند و قرار شده آخرین دسته از مدارس باقی‌مانده هم اول آذرماه میزبان دانش‌آموزان باشند تا بخش اصلی فرایند آموزش به‌ صورت حضوری و در ارتباط چهره‌ به چهره معلم و دانش‌ آموز در محیط مدارس انجام شود.

اما هنوز بخش زیادی از جامعه برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه اقناع نشده و خیلی از خانواده‌ ها همچنان در دوراهی فرستادن یا نفرستادن فرزندان خود به کلاس درس سرگردانند. 

این تردید باعث از رمق افتادن کلاس‌ های حضوری خواهد شد که به عقیده کارشناسان آموزشی تبعات نامیمونی برای نظام آموزش کشور در پی خواهد داشت.

نه اجبار، نه اختیار؛ باید خانواده ها و دانش آموزان را اقناع کنیم

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه شرط بازگشایی هر مدرسه ابتدا درخواست مدیر از اداره آموزش و پرورش و تایید این اداره مبنی بر آماده‌سازی فضای بهداشتی و فیزیکی مدرسه است گفت: از 1900 مدرسه استان، تاکنون 1535 مدرسه مجوز برگزاری آموزش حضوری را گرفته اند که این تعداد حدود 400 مدرسه تاکنون اقدام نکرده اند و باید از اول آذر آموزش های حضوری را شروع کنند. 

حسین درتاج در گفتگو با خلیج فارس با بیان این که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس متوسطه دوم از 15 آبان ماه فعالیت حضوری را شروع کرده اند، افزود: مدارس متوسطه اول و مقطع ابتدایی نیز از فردا اول آذرماه فعالیت خود را آغاز می کنند. ما در این خصوص از روش اقناع والدین و دانش آموزان اقدام می کنیم و اجبار یا اختیار نیست.

وی درباره ظرفیت هر کلاس درس با بازگشایی مدارس گفت: اختیار حضور دانش آموزان به مدرسه سپرده شده تا آنها براساس جمعیت دانش آموزی و گروه بندی دانش آموزان، روزها و ساعت های حضور را به خانواده یا دانش آموزان اطلاع دهند. ممکن است جمعیت یک کلاس 10 نفر باشد که فضای کلاس یا سالن امکان فاصله گذاری 1.5 متری را داشته باشد و نیاز به گروه بندی دانش آموزان نداشته باشد. 

معاون آموزش و پرورش بوشهر با بیان اینکه واکسیناسیون در جامعه به حد مناسبی رسیده و 85 درصد دانش آموزان جامعه هدف استان (بالای 12 سال) دز اول و 50 درصد نیز هر دو دز واکسن را زده اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه بررسی های جهانی نشان داده آموزش های مجازی فقط 50 درصد اثربخشی دارد و برای جبران عقب افتادگی و ضعف آشکار و پنهان دانش آموزان، چاره ای نداریم که آموزش جضوری را فعال کنیم و برای ادامه آن تابع شرایط و مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به اقتضائات مدرسه، کلاس‌ها به شکل آنلاین یا حضوری و یا ترکیبی برگزار خواهد شد. دانش آموزان باید با شرایط مدرسه وفق دهند.

درتاج درباره وضعیت دانش آموزانی که از اول آذر به مدرسه نمی آیند می گوید: تنها دانش آموزان دارای بیماری خاص از حضور در مدارس مستثنی هستند، اما در این خصوص راهکار ما اجبار یا اختیار نیست و تلاش داریم از مسیر اقناع خانواده ها و دانش آموزان برای حضورشان در مدرسه در زمان های تعیین شده بهره ببریم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
مدارس

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار