نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 آذر 1399 - 10:02

نوای جنوب:رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌ بهداشتی استان بوشهر گفت: در بازرسی رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی در بین صنوف و مراکز متعدد تاکنون ۸ هزار ۴۵۰ پرونده اخطار و تخلف تشکیل و یک‌هزار و ۲۶ مورد آنها پلمب شدند.

نوای جنوب: عباس قلی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل بهداشتی در مصون ماندن از بیماری کرونا اظهار داشت: در آستانه آغاز فصل زمستان و شب یلدا قرار داریم لازم است مردم برای مصون‌ماندن از ابتلا به بیماری کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و از دورهمی و  تجمعات پرهیز کنند.

وی استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را امری مهم در برابر کرونا دانست و تاکید کرد: براساس بررسی‌های انجام شده در استان بوشهر بالای 92 درصد پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند که این مهم سبب شده استان از شرایط قرمز خارج شود.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌ بهداشتی استان بوشهر با اشاره به بررسی و نظارت از رعایت پروتکل بهداشتی خاطرنشان کرد: تاکنون 142 هزار و 650 مورد بازرسی از اصناف، کارگاه‌ها و مراکز مختلف انجام شده که 85.9 درصد آن مطلوب بوده است.

قلی‌پور از تشکیل پرونده برای مواردی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خبر داد و بیان کرد: در بازرسی  رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی در بین صنوف و مراکز متعدد  تاکنون 8 هزار 450 پرونده اخطار و تخلف تشکیل و یک‌هزار و 26 مورد آنها پلمب شدند.

وی با اشاره به برگزاری 11 هزار گشت مشترک برای بررسی پروتکل بهداشتی در نقاط مخلف استان بوشهر افزود: اکنون در ادارات استان بوشهر رعایت پروتکل بهداشتی 99 درصد توسط کارکنان و 96 درصد توسط خدمت گیرندگان است.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌ بهداشتی استان بوشهر با بیان اینکه دستورالعمل بهداشتی بیش از 95 درصد در بانک‌ها رعایت می‌شود گفت: فاصله گذاری اجتماعی به صورت متوسط 76 درصد است و در صنوف و کسبه استفاده از ماسک 91 و فاصله گذاری اجتماعی 82 درصد ارزیابی شده است.

قلی‌پور استفاده از ماسک در شرکت‌ها، صنایع و کارگاه‌های تولیدی را 85 درصد دانست و خاطر نشان کرد: فاصله گذاری اجتماعی در این مراکز 93 درصد ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه این موارد در پایانه‌ها، نانوایی‌ها، پاساژها و رستوران‌ها خوب و مطلوب ارزیابی شده تصریح کرد: رعایت پروتکل بهداشتی از سوی مردم در پایانه‌های مسافری 60 درصد است و در آرامستان‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی مطلوب نیست که باید بهبود یابد.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌ بهداشتی استان بوشهر با اشاره به بازرسی در زمان اعمال محدودیت‌ها در هفته‌های گذشته افزود: در این راستا 15 هزار مورد بازرسی انجام شده و 2 هزار مورد تذکر و اخطار به متخلفان داده شده است. در این بازه زمانی 468 پرونده تشکیل شده و 162 واحد و مراکز با دستور قضایی پلمب شده‌اند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پلمپ

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار