نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 مهر 1399 - 17:13

نوای جنوب:نیرو‌های مسلح روسیه برای افزایش توان عملیاتی در صورت بروز جنگ گسترده و نابودی تمامی مراکز فرماندهی کلاسیک زمینی این کشور، به هواپیمای جدیدی برای فرماندهی «جنگ آخر» مجهز خواهد شد.

نوای جنوب:یک مقام هواپیماسازی روسیه گفت: تصمیم گرفته شده است سیستم هواپیمای مدیریت نظامی موسوم به «هواپیمای روز قیامت» از هواپیمای ایلوشین-۸۰ به هواپیمای جدید ایلیوشین-۹۶-۴۰۰ ام منتقل شود.

به گفته این مقام روس که رسانه‌های روس به نام وی اشاره نکرده اند، انتقال مدیریت نظامی هوایی به هواپیمای جدید ایلیوشین-۹۶-۴۰۰ ام افزایش مدت پرواز هواپیمای روز قیامت و شعاع مدیریت نظامی نیرو‌های مسلح را افزایش خواهد داد.

در تعریف نظامی، این هواپیما‌ها پس از درگیری هسته‌ای یا نابودی مراکز ارتباطی زمینی برای ادامه جنگ و هدایت نیرو‌ها کاربرد دارد و آخرین امکان فرماندهی جنگی، کنترل تمام تسلیحات راهبردی و دوربردی اتمی و غیراتمی، محل استقرار فرماندهان ارشد و طراحان عملیات نظامی است.

این هواپیما در ساختار ارتش آمریکا نیز وجود دارد. مجتمع هوایی فرماندهی راهبردی بدون نیاز به مراکز ارتباطی زمینی می‌تواند نیرو‌های در حال عملیات و حتی هوا فضا را فرماندهی کند.

تاس به نقل از منابع خبری علنی اعلام کرد که نیرو‌های مسلح روسیه به چهار هواپیمای روز قیامت از نوع ایلیوشین-۸۰ مجهز است.

این هواپیما از سال ۲۰۱۵ میلادی به ارتش روسیه تحویل شده بود.

شرکت ابزارسازی روسیه در باره مشخصات این مرکز فرماندهی از هوا اعلام کرده بود: هواپیمای روز قیامت از امکانات بی مانند مختلفی از جمله فرماندهی انواع تسلیحات و تسلیحات راهبردی و دوربردی و تمامی بخش‌های نیرو‌های مسلح برخوردار است.

طراحی مقاوم و مصرف اندک انرژی از جمله مزایای نسل جدید مجتمع هوایی فرماندهی روسیه اعلام شده بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
روسیه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار