نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 ارديبهشت 1402 - 08:58

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان بوشهر گفت: بر پایه مصوبه و ابلاغ وزارت نیرو امسال به ازای هر کیلووات مصرف کمتر هر خانوار نسبت به مصرف پارسال خود، ۲۰ برابر پاداش کم‌مصرفی داده می‌شود.

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان بوشهر گفت: بر پایه مصوبه و ابلاغ وزارت نیرو امسال به ازای هر کیلووات مصرف کمتر هر خانوار نسبت به مصرف پارسال خود، ۲۰ برابر پاداش کم‌مصرفی داده می‌شود.غلامرضا حشمتی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: فصل گرم در استان بوشهر فرارسیده و به دلیل استفاده از ابزار‌های سرمایشی مصرف برق بیشتر شده است. او ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مصرف برق در استان و کشور در بخش خانگی است و در تابستان کولر‌های گازی بیشتر بار سبد مصرف را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به این که وزارت نیرو استان‌های کشور را در بخش تعرفه‌های مصرفی تقسیم‌بندی کرده، افزود: تعرفه استان بوشهر از تعرفه نوع یک گرمسیری است و در ۹ ماه از سال دارای سقف الگوی ۳ هزار کیلووات در ماه به ازای هر مشترک است. حشمتی با بیان این‌که این تعرفه در استان‌های غیرگرمسیر ۳۰۰ کیلووات است، اضافه کرد: تعرفه استان بوشهر ۱۰ برابر بیشتر از دیگر استان‌های غیرگرمسیر است و ۳ هزار کیلووات برای این منطقه مناسب است. او در ادامه گفت: پارسال بیش از ۷۵ درصد مشترکان استان بوشهر زیر این الگو مصرف کردند که این میزان مصرف هم نیاز مشترکان را پوشش داد و هم با مدیریت، میزان مصرف را زیر الگو نگه داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به این‌که، سیاست و برنامه کلیدی وزارت نیرو مشارکت و میدان داری مردم در بخش مدیریت مصرف است، افزود: اعطای مشوق‌های خوب و انگیزه‌مند کردن مردم در بخش مدیریت مصرف بسیار مؤثر است و یکی از مشوق‌ها، اعطای پاداش تشویقی به مشترکان خانگی است. غلامرضا حشمتی با تأکید بر این‌که هر میزان کاهش مصرف خانگی به بخش مولد کشور کمک می‌کند، اضافه کرد: پاداش به کم‌مصرف‌ها از اول خرداد اجرایی و شامل همه مشترکان خانگی می‌شود. یعنی هم کسانی که در الگو مصرف می‌کنند و هم کسانی که بیش از الگو و تا سقف دونیم برابر الگو مصرف دارند را شامل می‌شود. او ادامه داد: پارسال به ازای کاهش هر کیلووات مصرف، ۵ برابر قیمت آن به مشترک پاداش داده می‌شد، که امسال به ۲۰ برابر تعرفه بخش خانگی متوسط کشوری به ازای هر کیلووات کاهش پاداش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان بوشهر بیان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم که مشترکان خانگی استان می‌توانند با مدیریت مصارف غیرضرور و خاموش کردن کولر‌های اضافی در ماه تا یک میلیون پاداش برخوردار شوند. حشمتی این نکته را هم گفت که هر مشترک با مصرف سال گذشته خود سنجیده می‌شود و با دیگر مشترکان که شرایط ساختمانی و مصرفی متفاوتی دارند، سنجیده نخواهند شد. او یادآور شد که اجرای طرح تشویقی پارسال از ۱۵ خرداد آغاز شد، ولی امسال از اول خرداد آغاز شده و تا آخر شهریور ادامه خواهد داشت. حشمتی گفت: پارسال پاداش پرداخت شده به مشترکان خوش‌مصرف بخش خانگی، بیش از ۳۸ میلیارد تومان بود که به‌عنوان بستانکار در قبض آنان گنجانده شد. مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان بوشهر به مشترکان توصیه کرد که کولر را در دمای آسایش یعنی در ۲۴ درجه تنظیم کنند تا ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش دهد. حشمتی گفت: استفاده از نور روز با کنار زدن پرده، خاموش کردن چراغ‌های اضافی، استفاده نکردن از لوازم پرمصرف اتو، جارو برقی، لباس‌شویی و ظرف‌شویی در ساعات اوج مصرف یعنی از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۳ در تابستان می‌تواند به کاهش مصرف برق کمک کند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار