نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 دي 1401 - 12:07

نوای جنوب:او به کشاورزان هم هشدار داد که پنجشنبه به‌دلیل ورود توده هوای سرد به برخی نقاط و احتمال بارش تگرگ، ممکن است محصولات آسیب ببینند که باید از اکنون چاره‌اندیشی شود.

نوای جنوب:او به کشاورزان هم هشدار داد که پنجشنبه به‌دلیل ورود توده هوای سرد به برخی نقاط و احتمال بارش تگرگ، ممکن است محصولات آسیب ببینند که باید از اکنون چاره‌اندیشی شود.کارشناس هواشناسی استان گفت: بررسی الگو‌های هواشناسی نشان می‌دهد که برای دومین بار در فصل زمستان یک سامانه بارشی فعال و قدرتمند وارد استان می‌شود.

زهرا راستگو افزود: بارش‌های این سامانه از چهارشنبه از روی خلیج فارس آغاز می‌شود و رفته‌رفته سواحل و مناطق مختلف استان را ابری و بارانی خواهد کرد.

او با اشاره به این‌که این سامانه بارشی از آخر چهارشنبه قدرتمندتر می‌شود، ادامه داد: پنجشنبه بارش‌ها سنگین‌تر و به‌شکل رگباری است و تا جمعه ادامه خواهد داشت و سپس از جنوب استان خارج می‌شود.

به گفته وی، هواشناسی استان برای روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هشدار نارنجی صادر کرده است.

راستگو افزود: چون برای استان‌های بالادست یعنی فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد نیز بارش پیش‌بینی شده، احتمال روان‌آب این بارش‌ها به‌سمت رودخانه‌های فصلی استان و طغیان و بالا آمدن سطح آب وجود دارد، به‌همین دلیل نزدیک شدن به رودخانه‌ها و اسکان در کنار این نقاط ممنوع است.

وی ادامه داد: سیلابی‌شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی شدید معابر به‌ویژه برای پنجشنبه قابل انتظار است. همچنین در این سه روز دریا مواج و دریانوردی ممنوع است.

راستگو گفت: چون در این سامانه رعدوبرق همراه با رگبار پیش‌بینی شده به کوهنوردان هشدار می‌دهیم که از کوهنوردی دوری کنند.

او به کشاورزان هم هشدار داد که پنجشنبه به‌دلیل ورود توده هوای سرد به برخی نقاط و احتمال بارش تگرگ، ممکن است محصولات آسیب ببینند که باید از اکنون چاره‌اندیشی شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
هواشناسی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار