نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 فروردين 1401 - 16:28
در خطبه های جمعه:

نوای جنوب:آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه 1401/01/26 توسط حجةالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.





نوای جنوب:امام جمعه دشتستان: نهادهای فرهنگی، دستگاه قضاء و نیروی انتظامی برای تجاهر و تظاهر به فسق در جامعه چاره اندیشی کنند.*

 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه 1401/01/26 توسط حجةالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

 

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

 

1️⃣ *15 رمضان میلاد امام حسن مجتبی (ع) و هفته کمک به محرومان و مستضعفان*

 

🔹 فضائل امام مجتبی (ع)

 

- قال رسول الله (ص): «... هُوَ سَيِّدُ شَبابِ أهلِ الجَنَّةِ، و حُجَّةُ اللّه ِ عَلَى الاُمَّةِ، أمرُهُ أمري، و قَولُهُ قَولي، مَن تَبِعَهُ فَإِنَّهُ مِنّي، و مَن عَصاهُ فَلَيسَ مِنّي.» (الأمالي للصدوق : 100 / 2 عن ابن عبّاس)

 

(...او سرور جوانان اهل بهشت و حجّت خداوند بر امت است. دستور او دستور من، و گفته او گفته من است. از هر كس از او پيروى كند، از من است و هر كس نا فرمانيش نمايد، از من نيست .)

 

🔸 گروههای مورد حمایت امام مجتبی (ع):

 

1- سالمندان نیازمند 

2- ایتام مدینه

3- خانواده های شهداء

4- اصحاب صفه مدینه

5- فقرا و مساکین

6- مستمندان اطراف مدینه

7- مسافران در راه مانده

8- هزینه ازدواج

9- هزینه مداوای بیماران

- جا دارد ما نیز به آن حضرت تأسی نماییم و یار و یاور محرومان و مستمندان باشیم.

 

2️⃣ *19 رمضان: ضربت خوردن مولا علی (ع)*

 

🔹 سخنرانی امام حسن (ع) پس از شهادت و دفن امیرالمومنین (ع)

 

«قُبِضَ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ رَجُلٌ لَمْ یَسْبِقْهُ الْأَوَّلُونَ وَ لَمْ یُدْرِکْهُ الْآخِرُونَ لَقَدْ کَانَ یُجَاهِدُ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ فَیَقِیهِ بِنَفْسِهِ وَ کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یُوَجِّهُهُ بِرَایَتِهِ فَلَا یَرْجِعُ حَتَّى یَفْتَحَ اللَّهُ عَلَى یَدَیْهِ وَ مَا خَلَّفَ صَفْرَاءَ وَ لَا بَیْضَاءَ» (الکافی،ج1،ص457،ح8 ط الاسلامیة)

 

(در این شب مردی از دنیا رفت، که پیشینیان در کردار از او پیشی نجستند و آیندگان نیز در کردار به او نرسند، با پیامبر جهاد کرد و با جان خویش از ایشان دفاع کرد، رسول خدا با پرچم خود او را به جنگ می فرستاد، و باز نمی گشت تا با دستان خود جنگ را فتح کند، و هیچ درهم و دیناری از خود به جا نگذاشت.)

 

3️⃣ *19 ماه مبارک روز نهج البلاغه*

 

🔸 شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 1400/03/04 در جلسه شماره 841 روز 19 ماه مبارک رمضان را روز نهج البلاغه ثبت و توسط رییس جمهور اعلام نموده است. 

 

🔹 نهج البلاغه تجلی مکتوب امیرالمومنین (ع)

 

اهمیت نهج البلاغه ترسیم شخصیت علی (علیه السلام) است. چیزی که ما امروز به آن کمال احتیاج را داریم، نهج البلاغه در حقیقت کتاب معرفی علی بن ابیطالب است، در نهج البلاغه همه ابعاد یک شخصیت والای انسانی وجود دارد، چهره علی بن ابیطالب در هیچ جا مانند نهج البلاغه آشکار نمی شود، نهج البلاغه در حقیقت شخصیت خطی و رسمی امیرالمومنین است، یعنی خود علی (ع) نهج البلاغه مجسم است با قرائت نهج البلاغه هم اسلام را می شناسیم هم تاریخ زندگی مولا را، ما امروز بیش از هر زمان به نهج البلاغه نیاز داریم.

 

4️⃣ *29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی*

 

🔸 ویژگی های منحصر به فرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی:

 

1- فرمانده کل قوای نیروهای مسلح یک شخصیت مجاهد، انقلابی، مجتهد و فقیه زمان شناس است.

2- ارتش و سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در میان ارتش های منطقه و جهان افتخار مکتبی بودن را دارند یعنی باید و نبایدهای نظامی آنها را آموزه های اسلام محمدی تعیین می کند. بدین جهت:

 

1- ظلم ستیز و استکبار ستیزند

2- مدافع محرومین و مظلومین جهان هستند

3- جهاد در راه خدا و دفاع از مسلمانان را تکلیف شرعی خود می دانند

4- رصد کردن تمامی تحرکات استکبار و عوامل منطقه ای او را رسالت الهی و انقلابی خود می دانند و با تمام عزت و اقتدار از ایران اسلامی دفاع می کنند.

 

5️⃣ *برخورد قانونی با متجاهرین به فسق*

 

🔹 متاسفانه تجاهر و تظاهر به فسق در جامعه به یک امر عادی و رایج تبدیل شده که باید توسط مسؤولین و خواص جامعه چاره اندیشی شود.

 

🔸 مضرات تجاهر و تظاهر به گناه عبارتند از:

 

1- مقدمه رانده شدن از درگاه الهی

2- تبدیل شدن گناه صغیره به کبیره

3- نشر فساد در جامعه

 

🔹 برای پاک سازی و پاک نگه داشتن محیط باید حیاء اسلامی را حفظ کرد. حیاء در برابر خدا، حیاء در برابر مردم، حیاء در نزد خود

 

🔸 انگار یک عده ای اجیر شده اند برای پرده دری و اباحه گری، با کشف حجاب، با روزه خواری علنی، با سگ گردانی در ملأ عام، تا کی بی خیالی و بی تفاوتی

 

🔹 نهادهای فرهنگی، دستگاه قضاء ما و نیروی انتظامی باید چاره جویی کنند برای این امر

 

6️⃣ *وظیفه حکومت اسلامی در مورد تجاهر به فسق*

 

🔸 حکومت اسلامی موظف است جامعه را به سمت جامعه دینی سوق دهد یعنی حکومت اسلامی شکل گرفته برای اینکه جامعه را اسلامی کند. یعنی حکومت اسلامی فقط موظف نیست که آب و نان مردم را تأمین کند.

 

🔹 بی حجابی، روزه خواری فسق است این فسق وقتی در جامعه آشکار شد می شود تجاهر به فسق و جرمش دو برابر است، حکومت اسلامی در برابر فسق فردی وظیفه ای ندارد اما در مقابل تجاهر به فسق و هتک حرمت احکام الهی در سطح جامعه قطعاً وظیفه دارد و باید جلوگیری کند. اگر کسی در ملأعام روزه خواری کرد، به احکام الهی دهن کجی کرده، حکم الهی سبک شمرده، دو هتک حرمت به امر پروردگار کرده است باید با آن برخورد کند و او را به مجازات برساند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار