نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 ارديبهشت 1400 - 20:49

نوای جنوب:کمبود مرغ از موضوعاتی بوده که طی یکسال اخیر بارها رسانه ای شده و استان بوشهر نیز از این موضوع مستثنا نیست. قبل از ماه مبارک رمضان مسئولان استان خبر از تامین اقلام مورد نیاز دادند و اعلام کردند مشکلات موجود در این حوزه به زودی برطرف می شود.

نوای جنوب:کمبود مرغ از موضوعاتی بوده که طی یکسال اخیر بارها رسانه ای شده و استان بوشهر نیز از این موضوع مستثنا نیست. قبل از  ماه مبارک رمضان مسئولان استان خبر از تامین اقلام مورد نیاز دادند و اعلام کردند مشکلات موجود در این حوزه به زودی برطرف می شود؛ اما وضعیت اخیر بازار نشان از ناکارآمدی این اقدامات دارد.

کمیاب شدن مرغ در بازار

اما نگاهی به بازار مرغ نشان می د‌‌‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌‌‌ که با وجود اد‌‌‌‌‌‌‌عای مسئولان، جدا از اینکه کف قیمت مرغ به 24 هزار و 900 تومان رسید، حالا چند روزی می شود که این ماده پروتئینی پرمصرف در استان بوشهر نایاب هم شده است.

براساس مشاهد‌‌ات مید‌‌انی خبرنگار ما و همچنین تماس های شهروند‌‌ان، عرضه مرغ حتی در مرکز شهر متوقف شده و برخی فروشگاهها تنها مرغ قطعه بندی با قیمت های بالا برای فروش دارند.

قیمت های بالای مرغ قطعه بندی

در حالی که قیمت مرغ نرخ مصوب دارد، مرغ قطعه‌بندی شده بدون نظارت بر قیمت می باشد. ضمن اینکه با توجه به بالا بودن قیمت، گفته می شود دلالان و واسطه‌ها مجددا آرامش بازار را بر هم زده تا با کاهش عرضه مرغ در بازار، در مقابل مرغ‌های تولیدی استان به‌صورت قطعه‌بندی و قیمت‌های نجومی سر از بازار دربیاورند.

همین موضوع باعث شده تا قیمت مرغ قطعه بندی از 40 هزار برای سینه بدون پوست آغاز و تا 70 هزارتومان برای فیله آن می رسد.

بوی گرانی می آید

نیم نگاهی به اخبار منتشر شد‌‌ه نشان می د‌‌هد‌‌ مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر اوایل اردیبهشت ماه گفته بود: ۱۷۰ تن مرغ گرم برای جبران کمبود آن در استان توزیع می‌شود و تا نیمه دوم اردیبهشت هیچ مشکلی برای تامین مرغ نداریم.

در روزهای اخیر نیز انجمن تولیدکنندگان مرغ از مشکلاتی پیش روی فعالیت خود گفته که احتمال گرانتر شدن مرغ را جدی کرده است.

به گفته رییس این انجمن، جوجه به قیمت 6 هزار تومان هم پیدا نمی‌شود و این زنگ هشداری برای افزایش دوباره قیمت مرغ در بازار است. این درحالی است که قیمت مصوب جوجه یک روزه 4200 تومان است.

ضعف جهاد کشاورزی استان در تامین مرغ موردنیاز مردم و خالی شدن ویترین مغازه ها در شرایطی می باشد که حتی از مرغ منجمد هم خبری نیست؛ مرغی که در زمان وفور تولید ذخیره سازی می شود تا در این ایام برای تنظیم بازار عرضه گردد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
مرغ

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار