نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 فروردين 1399 - 21:26

نوای جنوب:هواشناسی بوشهر درباره بارش باران، وقوع صاعقه، وزش تندباد و مواج شدن دریا هشدار داد.

نوای جنوب: رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه (۲۵ فروردین) و افزایش شاخص‌های ناپایداری به ویژه از پنجشنبه تا اوایل یکشنبه (۲۱ تا ۲۴ فروردین)، در این مدت به تناوب رگبار پراکنده باران و رعد و برق، وقوع صاعقه به ویژه در ارتفاعات، به صورت نقطه‌ای و محلی بارش تگرگ و رگبار شدید باران، وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای رخ می‌دهد.

زهرا راستگو بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت در سواحل و روی خلیج فارس و در پی آن ارتفاع موج به بیش از ۲/۵ متر برسد.

او ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط مرتفع دور از انتظار نیست. همچنین احتمال بارش تگرگ در برخی نقاط و خسارات به مزارع وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: در این مدت باید از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری، خودداری شود. همچنین به علت رخداد صاعقه از قرار گرفتن در فضای باز، زیر درختان و تاسیسات فلزی پرهیز شود.

راستگو افزود: به دلیل وزش تندباد، از قرار گرفتن در زیر درختان و ساختمان‌ها و سازه‌های سست و نیمه کاره خودداری شود و به علت احتمال بارش تگرگ به صورت نقطه‌ای و همچنین احتمال سیلاب‌های موقتی در برخی نقاط مرتفع، حفاظت از محصولات کشاورزی و همچنین دوری از مسیل‌ها و رودخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

او، آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط گاهی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای، پیش‌بینی کرد.

رئیس پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شرقی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل استان ۱۸ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو افزود: ارتفاع موج  ۶۰ تا ۱۲۰ به تدریج ۱۵۰ سانتیمتر و هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۲ متر پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۰۷، مد اول دریا ساعت ۰۹:۱۲، جزر دوم ساعت ۱۵:۴۶ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۱ است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
هواشناسی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار