نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 اسفند 1401 - 15:05
عصر پنجشنبه:

نوای جنوب:مراسم یادواره شهدای روستای جتوط از توابع بخش سعدآباد با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثار گران،  بسیجیان برگزار شد

نوای جنوب:مراسم یادواره شهدای روستای جتوط از توابع بخش سعدآباد با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثار گران،  بسیجیان ، ابوالقاسم شریفی بخشدار سعدآباد، دهقان معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار شهرستان دشتستان،  عبدالرحیم افروغ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، محمد مهدی احمدزاده رییس اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد، ملک‌زاده رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثار گران دشتستان، جمعی از ‌‌پرسنل کادر سپاه جواد الئمه ناحیه دشتستان، سرهنگ علیرضا دشمن زیاری فرمانده حوزه مقاومت شهید بهشتی سعدآباد، حاج بخشعلی دهقائدی،  فرماندهان پایگاه های بسیج روستایی و شهری مستقر در بخش سعدآباد، جمعی از مسؤلین ادارات، نهادها و ارگان ها در سطح استان بوشهر، شهرستان دشتستان و بخش سعدآباد، امام جمعه  شهرهای سعدآباد و شبانکاره و حضور آحاد مردم برگزار گردید.

سخنران ویژه این یادواره ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بود که سخنان خود را با تقدیر از عوامل برگزار کننده یادواره آغاز و سپس طی بیاناتی به جایگاه ماندگار شهیدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداخت؛ ایشان در ادامه با گفت :  هر مسلمان به ویژه مذهب شیعه بایستی با تأسی از ائمه با درک زمان حال در شرایط خاص نقش خود را در جامعه ایفا نمایند. رضایی رزمندگان دوران دفاع مقدس را بزرگ مردانی دانست که در مرحله اول با خود شناسی و به تبع آن باورمندی و اعتقاد به رهبر انقلاب اسلامی زمان خود امام خمینی(ره)  در جبهه های جنگ و مبارزه با  استکبار جهانی مردانگی و جاودانی خود را به ثبت تاریخ  انقلاب اسلامی رساندند.

ابراهیم رضایی با اشاره به نامه معرف امام خمینی به نزدیکترین یارخود مرحوم منتظری، این جسارت را ناشی از موقعیت شناسی و عمل به تکلیف امام خمینی دانستند و افزود: تکلیف این است که در زمان غیبت امام عصر(عج) به رهنمود های رهبری حال حاظر انقلاب اسلامی عمل بنماییم.

ایشان در ادامه گفت: شهدای دوران دفاع مقدس بهترین انسان های روزگار خود بودند زیرا که با آفریدن هنر بزرگ خود ضمن عمل به تکلیف با ارتباطی که با امام زمان خودش گرفته بود بزرگترین دارایی خویش که عمر خود می‌باشد را در تبق اخلاص گذاشتند و ماندگار و‌جاوید ماندند.

رضایی با بیان اینکه امروزه هر چه ملت ایران دارد سرمایه های می‌باشد که از شهدا باقی مانده و ما وارث آن بزرگ مردان می‌باشیم.

وی در ادامه افزود: پرداختن به آثار و خاطرات شهدا میتواند ترسیم کننده نقشه راه برای همه ما مسؤلین و ملت ایران باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی قیاث نمودن شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس را با حال حاظر جامعه را،  یک قیاث غیر ممکن عنوان و گفتند: کارهای بی نظیری که آنها در آن دوران انجام دادند در تاریخ جهان تکرار نشدنی میباشد‌‌.

ایشان مهمترین عنصر برتری رزمندگان در دوران دفاع مقدس را شجاعت آنها  که بر آمده از اخلاص، ایمان و ولایت مداری آنها می باشد عنوان نمودند.

ابراهیم رضایی با پرداختن به شرایط حال کشور گفت:, همه ما تکلیف داریم که با درک این دوره خود را در موقعیت عاشورایی و کربلایی بدانیم  زیراه تا ظلم هست مبارزه هست و این تکلیف ما را با درک اینکه در عرصه ای که هر شخص و مسؤل قرار دارد بایستی نقش خود را در عمل به تکلیف انجام بدهد.

ایشان ضمن تبیین شرایط خاص نظام در حال حاضر گفت: امروز جنگی که ما در آن قرار داریم به مراتب سنگین تر از جنگ دوران دفاع مقدس می باشد افزود: گر چه امروز هم ما در جنگ نظامی در سوریه، عراق و چند کشور دیگر می‌باشیم و در این را هزاران شهید مدافع حرم، امنیت تقدیم کرده ایم، ولی جنگ امروز با ما جنگ ترکیبی و جنگ وارونه جلوه دادن روایت ها می‌باشد که بسیار پیچیده تر و عمیق تر از یک جنگ نظامی می باشد، زیرا  این نوع جنگ باور جامعه را هدف قرار داده است و تحریف واقعیات و تلقین آن به عموم مردم به منظور غیر کارآمد نشان دادن نظام و تصویر کشور ایران و نظام حاکم د در سطح جهان بعنوان یک کشوری که در آن فقر بیداد میکند، مردم در جنگ با یکدگرند، زنان در حبس خانگی و بدور از آموزش و بعنوان برده و نداشتن آزادی و اکثر آحاد مردم در فقر و فلاکت میباشند جلوه بدهند،  و این خود نوعی جنگ ترکیبی که بایستی با تمام توان مسؤلین با عملکرد مضاعف خود به مردم و تبعیت از مقام معظم رهبری به جنگ روایت ها برویم.

ایشان در ادامه گفتند: امروزه کشور همانند دهه های  مختلف انقلاب اسلامی در جنگ راهبردی با آمریکا و ناتو می باشد و هنوز ادامه دارد.

رضایی جنگ دیگر را جنگ اقتصادی که همواره کشور را در تحریم نگه داشته اند با هدف انتقام از تک تک مردم ما به منظور خستگی آنها از نظام اسلامی غافل از اینکه مردم و‌مسؤلین با تبعیت از رهبر معظم انقلاب توطئه دشمن را خنثی و این خود در شرایط کنونی لازمه داشتن شناخت دقیق از اهداف دشمنان میباشد.

ایشان حوادث اخیر در کشور را ناشی از کشته سازی و تبلیغات وسیع دشمن در عرصه واقعی و‌مجازی در خارج از کشور و عوامل داخلی آنها دانستند و افزودند: در جنگ روایتها دشمن با جعل واقعیتها اذهان عموم مردم را می خواهد تحت شعاع قرار بدهد و همانطور که در جنگ نظامی دوران دفاع مقدس، جنگ اقتصادی و آشوب های خیابانی دهه های گذشته و تحریم در زمان کرونا و تحریم کشور جهت واردات ماسک و واکسن به شکست وادار شد‌ند.

ایشان افزود در استمرار جنگ روایت ها اخیرا با مسموم سازی فضاهای آموزشی دختران سعی دارد چنین القا نماید که نظام با پیشرفت دختران مخالف است و نظام اسلامی را همواره در تضاد با پیشرفت دختران و خانم ها جلوه بدهد که به امید خدا در این جنگ ترکیبی هم به شکست می انجامد.









































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهدا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار