نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 اسفند 1400 - 09:57
درگفتگو با نوای جنوب:

نوای جنوب:اقتصاد استان بوشهر به واسطه قرار گیری ۸ شهرستان از ۱۰ شهرستان آن در مرز    ۹۳۷ کیلومتری ساحلی از مزیت ها و ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال برخوردار است.

  







نوای جنوب: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت 

اقتصاد استان بوشهر به واسطه قرار گیری ۸ شهرستان از ۱۰ شهرستان آن در مرز    ۹۳۷ کیلومتری ساحلی از مزیت ها و ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال برخوردار است.

- آبزی پروری و به طور خاص پرورش میگو در استان به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصاد دریا در سال‌های گذشته همواره مورد توجه مردم و دولت بوده است.

 استان بوشهر بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می کند و تمامی زنجیره های تولید این خوشه اقتصادی در استان وجود دارد.

- تا کنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی ساحلی برای پرورش میگو در استان واگذار شده و در حال حاضر بیش از ۶ هزار هکتار از این اراضی مورد بهره برداری قرار گرفته است و در سال  گذشته بیش از ۲۸ هزار تن میگو در استان بوشهر تولید شده است.

- با توجه به پتانسیل های توسعه پرورش میگو در استان یکی از مهم ترین برنامه ها و اولویت ایجاد اشتغال در استان در دولت سیزدهم بخش آبزی پروری و پرورش ماهیان دریایی و میگو است.

- در همین راستا در سفر هیات محترم دولت به استان دستور واگذاری ۱۵۰۰ هکتار از اراضی پرورش میگو در استان توسط آیت الله دکتر رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب صادر شد.

- در راستای اجرایی نمودن دستور صادره و تاکید جناب آقای دکتر محمدی زاده استاندار محترم و به منظور توسعه اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و بومیان مناطق ساحلی چندین و چند جلسه کارشناسی با محوریت معاونت اقتصادی استانداری به منظور بررسی فنی و اقتصادی و هم چنین مدل های  واگذاری اراضی ساحلی در سایت دیلم شمالی تشکیل گردید.

- در این جلسات سعی و تلاش ما بر این اساس بود که ضمن رعایت ضوابط و مقررات قانونی شرایطی را برای مشارکت هر چه بیشتر  جوانان تحصیل کرده  و بومیان ساکن در شهرستان محل ایجاد سایت با اولویت روستاییان در قالب تعاونی های ۷ نفره فراهم نماییم .

در همین جا اشاره به این نکته ضروری است که در راستای ارج نهادن به مقام شامخ ایثارگران و خانواده محترم آنان، در صورت مساوی بودن امتیاز متقاضیان، اولویت واگذاری با ایثارگران عزیز خواهد بود.

به منظور هماهنگی و تشریک مساعی، چندین جلسه را با حضور تمامی دستگاه‌های نظارتی برگزار کردیم و لازم می‌دانم در همین جا از تمامی تلاش ها و زحمات و همراهی هایی که در این زمینه داشته اند صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

به منظور هم فکری و لحاظ نمودن ملاحظات محلی جلساتی را با حضور فرماندار محترم شهرستان دیلم برگزار نمودیم و آخرین نکته نظرات شهرستان را نیز در خصوص مسائل اجرایی و رعایت ملاحظات اجتماعی دریافت شد و در شیوه واگذاری و امتیاز بندی بومیان از نظرات این بزرگوار استفاده کردیم.

 بر اساس اصلاحیه بند ۲۰ سیاست های آبزی پروری ابلاغی وزیر محترم جهاد کشاورزی، مسئولیت برگزاری فراخوان بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قرار گرفته است.  فراخوان واگذاری اراضی پرورش میگو سایت دیلم شمالی به میزان حدود ۷۰۰ هکتار با ظرفیت تولید ۹۰۰۰ تن در سال در قطعات ۷ هکتاری توسط این نهاد و با همکاری اداره کل شیلات استان از روز چهارشنبه یازدهم اسفند آغاز گردیده و ثبت نام از طریق سامانه تهیه شده توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به مدت ۲ هفته ادامه دارد.

- در نهایت از تمامی عوامل و دست اندر کاران امر به ویژه کارشناسان و متخصصانی که در طی این چند ماه به ما کمک نمودند و زمینه این فرصت سرمایه‌گذاری را برای مردم فراهم کردند صمیمانه تشکر و قدرانی می نمایم.

این نوید را هم به مردم شریف استان به ویژه جوانان و تحصیل کردگان دانشگاهی استان بدهیم که واگذاری سایت پرورش میگوی دیلم شمالی شروعی بر برنامه های جامع دولت برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در بخش پرورش آبزیان و سایر فرصت های اقتصادی استان خواهد بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باستین

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار