کد خبر: 49339 ، سرويس: عسلویه انرژی
تاريخ انتشار: 27 آبان 1404 - 15:52
اعلام شد
پتروشیمی هنگام؛ تثبیت جایگاه آمونیاک در بازار داخلی

نوای جنوب:شرکت پتروشیمی هنگام در هفت‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ باوجود عرضه‌های محدود، حضوری هدفمند و منظم در رینگ پتروشیمی بورس کالا داشته است. مرور عملکرد معاملاتی این شرکت نشان می‌دهد که هنگام تنها در سه مقطع زمانی فروردین، شهریور و مهر به عرضه محصول پرداخته و تلاش کرده بخشی از تولیدات آمونیاک خود را در بازار داخلی به فروش برساند.





نوای جنوب:شرکت پتروشیمی هنگام در هفت‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ باوجود عرضه‌های محدود، حضوری هدفمند و منظم در رینگ پتروشیمی بورس کالا داشته است. مرور عملکرد معاملاتی این شرکت نشان می‌دهد که هنگام تنها در سه مقطع زمانی فروردین، شهریور و مهر به عرضه محصول پرداخته و تلاش کرده بخشی از تولیدات آمونیاک خود را در بازار داخلی به فروش برساند.در مهرماه، هنگام بار دیگر با محصول آمونیاک وارد تالار معاملات شد و طی چهار روز معاملاتی، درمجموع ۸۰۰ تن از این محصول را عرضه کرد. قرارداد‌های ثبت‌شده در این ماه همگی به‌صورت نقدی انجام شد. بررسی تقاضا‌های ثبت‌شده نشان می‌دهد که ۱۲۰ تن سفارش برای خرید وجود داشته و نهایتاً در تاریخ ۱۲ مهرماه، ۱۰۰ تن آمونیاک مورد معامله قرارگرفته است. ارزش این معاملات برای شرکت به یک میلیارد و ۷۴۲ میلیون تومان رسید و سهمی هرچند کوچک، اما مستمر از فروش داخلی را برای شرکت رقم زد.

اطلاعات منتشرشده حاکی از آن است که پتروشیمی هنگام از ابتدای سال تا پایان مهر، مجموعاً ۵ هزار و ۷۰۰ تن آمونیاک عرضه کرده و از این میزان، تنها ۴۷۰ تن را به فروش رسانده است. درآمد تجمیعی شرکت در هفت ماه نخست سال مالی ۱۴۰۴ به ۸ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان رسیده است؛ رقمی که نشان می‌دهد اگرچه حجم معاملات پایین بوده، اما شرکت تلاش کرده است چرخه فروش خود را فعال نگه دارد.

پتروشیمی هنگام؛ تثبیت جایگاه آمونیاک در بازار داخلی

میانگین موزون نرخ فروش آمونیاک در مهرماه ۱۷ هزار و ۴۵۲ تومان به ازای هر کیلوگرم ثبت‌شده است؛ نرخی که نسبت به ماه قبل افزایش داشته و از بهبود قیمت‌ها در بازار داخلی و تعدیل تدریجی نرخ آمونیاک حکایت دارد.

عملکرد معاملاتی هنگام در بورس کالا اگرچه از منظر تناژ فروش گسترده نیست، اما تداوم حضور و عرضه‌های دوره‌ای این شرکت، نشانه‌ای از تلاش برای تثبیت جریان فروش آمونیاک در بازار داخلی است.

تحلیلگران بر این باورند که با توجه به رشد تقاضا در بخش کود‌های شیمیایی و محصولات نیتروژنی در نیمه دوم سال، در صورت افزایش حجم عرضه و استفاده از روش‌های متنوع فروش، پتروشیمی هنگام می‌تواند سهم قابل‌توجه‌تری از بازار داخلی را به خود اختصاص دهد و موقعیت خود را در زنجیره تأمین این محصولات تقویت کند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/49339