کد خبر: 36007 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 بهمن 1401 - 06:42
سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر: کشت‌ الگویی باغ میوه‌های گرمسیری در استان بوشهر آغاز شد

نوای جنوب: سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای برنامه تنوع بخشی تولید محصولات گلخانه‌ای؛ کشت الگویی میوه‌های باغی گرمسیری نظیر آناناس، پاپایا، موز و گیاهان دارویی در گلخانه‌های این استان آغاز شد.

نوای جنوب: سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای برنامه تنوع بخشی تولید محصولات گلخانه‌ای؛ کشت الگویی میوه‌های باغی گرمسیری نظیر آناناس، پاپایا، موز و گیاهان دارویی در گلخانه‌های این استان آغاز شد.محمد حسین غلامی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مزرعه‌های الگویی گیاه آناناس در شرایط گلخانه‌ای به میزان یکهزار و ۶۰۰ اصله، گیاه اپونتیا در سطح ۱.۵ هکتار در فضای باز و یک مزرعه الگویی پاپایا در سطح سه هزار متر مربع در شرایط گلخانه در منطقه کاکی از توابع شهرستان دشتی کشت شده است.

وی بیان کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به دلیل افزایش بهره‌وری آب، بازدهی اقتصادی، اثر بخشی در اشتغال و افزایش تولید نسبت به کشت‌های فضای باز از ضرورت‌ها و مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر است.

سرپرست مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بیشتر گلخانه‌های این استان بدون هیچ تنوع محصولی به تولید چند محصول خاص مثل خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای اختصاص دارد که این امر منجر به کاهش بازده اقتصادی این فعالیت شده است.

وی با تاکید براینکه بخش باغبانی استان بوشهر به الگوی کاشت و محصولات جدیدتری نیازمند است افزود: در همین ارتباط این مدیریت با همکاری مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر در زمینه تنوع بخشی الگوی کاشت محصولات باغی و سازگاری در زمینه محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و باغ‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری جدید در حال پیگیری است.

غلامی ادامه داد: در راستای آگاهی بخشی و مهارت افزایی کشاورزان و باغ‌داران استان بوشهر با هدف کسب مهارت و دانش لازم نسبت به کاشت و توسعه محصولات جدید باغبانی کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: تنوع محصولات باغبانی موجب افزایش بازدهی اقتصادی و ایجاد فرصت برای بهره مندی از حداکثر ظرفیت‌های قابل توسعه در بخش باغبانی استان بوشهر خواهد شد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/36007