کد خبر: 33471 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 19 مرداد 1401 - 06:42
محمد غمخوار :
رسانه اصلاح طلب استان فساد ستیزی استاندار انقلابی و جهادی را ستود،شفاف ترین وعادلانه ترین واگذاری زمین در 30سال اخیر در زمان دکتر محمدی زاده بود+جزئیات

نوای جنوب:محمد غمخوار  در رسانه اصلاح طلب قدیمی نصیر بوشهر و کانال این رسانه نوشت:





نوای جنوب:محمد غمخوار 

 

  از ماهها پیش می دانستم قرار است در چند جای استان زمین هایی را جهت ایجاد مزارع پرورش میگو اختصاص دهند .استانداری و فرمانداری و جهاد کشاورزی و شیلات و سایر دستگاه‌های متولی برنامه ریزی هایی می کردند که این زمین ها آماده واگذاری شود .اما من به سیاق همیشه منتظر چیز دیگری بودم که در همه سال ها در این استان اتفاق افتاده بود و آن هم ایجاد رانت ، فساد و تبعیض در واگذاری زمین ها. 

  یاد معلم دوران دبیرستان جناب حاج خلیل  یا به قول خودش و دوستانش پلنگ پیر افتادم که از واگذاری های بدون ضابطه و برخوردار از رابطه و رانت گله و شکایت می کرد و البته فریادهایش به جایی نمیرسید و تو همین حد فضای مجازی بازتاب داشت. 

 به خاطر اینکه فساد در واگذاری های اخیر را کشف کنم و بلندگو بردارم و جار بزنم خیلی تلاش کردم .اما آنچه دیدم صداقت، شفافیت ، ایمان ، تعهد ، اخلاق ، مردم داری ، دفاع از محرومان ، دفاع از حقوق بومیان و جوانان دارای مدارک بالای تحصیلی و مهمتر از همه واگذاری به گروههای جوان هفت نفره بود .شاخص ها طوری طراحی شده بودند که حق کسی ضایع نشود و همه آن هایی که حق و حقوقی دارند به حق خودشان برسند .همه چیز سیستم بود و کسی حتی استاندار و فرماندار نه حق دخالت داشتند و نه خودشان دخالت می کردند و نه کسی دیگر جرات داشت چنان کند تا حقی را از حقدار بستاند و به دیگری دهد . 

  فرصت ثبت نام گروههای هفت  نفره که به اتمام رسید مجدد تا تاریخ یکشنبه ۲۳ مرداد تمدید کردند که اگر احیانا کسانی که محق بودند اما مدارکشان به موقع در سامانه بارگذاری نشده بتوانند از این فرصت تمدید استفاده نمایند . 

   ما که همواره انتقاد می کنیم اما به قول شاعر بزرگ مملکت حافظ شیرین سخن عیب ما جمله بگفتی هنرش نیز بگوی  باید به این نکته اشاره کنم که شفاف ترین و عادلانه ترین واگذاری زمین شاید در تاریخ حداقل سی ساله استان همین واگذاری مزارع پرورش میگو بود . جای قدردانی و سپاس و تشکر است از همه کسانی که در امر واگذاری مسولیتی داشتند و به خوبی آن را پیاده کردند و امیدوار هستیم که در سایر امور نیز چنین شود تا همه مردم از برکات چنین تصمیمات خردمندانه ای بهره مند گردند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/33471